بیش از ۷۵۰ امدادگر هلال احمر استان  به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند

صیادی از بازآموزی بیش از ۷۵۰ نجاتگر و امدادگر هلال احمر به منظور خدمت به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد «غلامرضا صیادی» امروز شنبه (۲۱ اسفند) در جمع خبرنگاران بیان کرد: به روزرسانی آموزش‌های امداد و بازآموزی این تعداد نیروی امدادگر و نجاتگر استان از ۱۸ اسفند به صورت مجازی آغاز شده و آزمون نهایی به صورت حضوری برنامه‌ریزی شده تا شاهد خدمت‌رسانی موثر این گروه به مسافران در جاده‌های خراسان رضوی باشیم.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تقارن اعیاد شعبانیه در کنار تعطیلات نوروزی موجب تقویت انگیره سفر برای بسیاری از دوستداران ولایت شده است و شهر مشهد را به عنوان یکی از گزینه‌های قطعی سفر انتخاب کرده‌اند.

 

وی افزود: طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه کنونی آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد امسال اجرای این طرح پس از گذشت ۲ سال و پیش بینی حضور خیل مسافران و زائران با حجم بالای کاری مواجه است و کسب آمادگی، برنامه‌ریزی، تامین تجهیزات و به روز رسانی تجهیزات با حساسیت بیشتری انجام شده است.

 

صیادی گفت: مرحله ارزیابی تجهیزات و آمادگی امدادی در تمامی پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری انجام شده است و برطرف کردن نواقص پایگاه‌ها تا ۲۱ اسفند ماه پایان می‌یابد.

 

وی تصریح کرد: نوروز امسال علاوه بر ۲۶ پایگاه ثابت مستقر در جاده‌های خراسان رضوی، سه تیم آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر (آنست)، واکنش سریع و امداد هوایی در کنار هشت پایگاه موقت مستقر در مسیر‌های پرتردد در قالب طرح امداد و نجات نورزی فعال هستند.

 

دبیر طرح نوروزی هلال احمر خراسان رضوی اظهار داشت: فعالیت تیم‌های سیار امداد و نجات در ایام اجرای طرح یاد شده محل ماموریت تیم‌های سیار امدادی به تناسب اوجگیری ترافیکی تعیین می‌شود و بر این اساس بین ۲۰ تا ۲۵ تیم در این قالب برنامه‌ریزی شده‌اند که اکثرا در اطراف مشهد خدمت می‌کنند. همچنین علاوه بر این‌ها بیش از ۱۲ پست خدمات بشردوستانه اعضای جوانان هلال احمر نیز در  خراسان رضوی فعال هستند.

کد خبر 1156934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha