لزوم بررسی آیین نامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن

مجیدی مهر گفت: آیین نامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن نیازمند بررسی است و می طلبد که در جلسات آتی به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «حمید مجیدی مهر» ، امروز شنبه 21 اسفند در جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم  درمورد عضویت دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق  بوی در ستاد عالی گفت: با توجه به اینکه آیین نامه اعضاء را مشخص کرده است، در شورای معین این موضوع مطرح و به تصویب رسیده است، اگر مقرر شود چیزی به این جمع افزوده شود، چون تغییر در آیین نامه را می طلبد، باید مصوبه این کمسیون را داشته باشد .

 

رییس مرکز امور قرآنی اوقاف تصریح کرد: به نظر می رسد در بخش هایی از آیین نامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن که ورودش شاید اضافه شدن همین دبیرخانه شورای نمایندگان باشد، فتح بابی است برای اینکه ما در بعضی بخش هایش نیازبه بازنگری داریم، چون برخی از بندها، بند دیگر را نقض می کند، چه در خصوص اعضاء که در مورد تعدادش جای بحث وجود دارد و چه در مورد ماموریت ها، در بعضی از حوزه ها به نوعی یک دور ایجاد شده است که حتما باید در دستور جلسات آینده قرار بگیرد.

 

وی اظهار کرد: در دوره مدیریت قبل، دو درخواست به دبیرخانه ستاد عالی واصل شده است، یکی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق بومی و دیگری مرکز خدمات حوزه های علمیه، این مرکز به دلیل حضور حوزه های علمیه درمجموعه ستاد عملا این موضوع تصویب نشده اما دبیرخانه شورای نمایندگی بررسی و در نهایت به تصویب رسیده است.

 

همچنین «سید علی سرابی»، قائم مقام شورای عالی قرآن در این جلسه گفت: ما در حال حاضر با معضل بزرگ شدن ستاد ها، کمسیون و کارگروه ها مواجهه هستیم، این مساله از دید مقام معظم رهبری هم جا نمانده ، اخیرا در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم اعلام شد که 11 عضوء در شورا کم شدند . لذا این 11 عضوء به مناسبت موضوع با حق رای دعوت می شوند، ولی عضوء دائم نیستند، این بزرگ شدن ستادها و شوراها معضلات خاص خود را دارند، معمولا هم 90 درصد از موضوعات ممکن است اصلا در تخصص آن عضوی که حضور پیدا می کند نباشد. لذا پیشنهادم این است  که اعضاء به مناسبت موضوع و با حق دعوت شوند.

 

عزیزاده نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: موضوع تولید و توزیع  محصولات فرهنگی هنری قرانی بااستقرار یک نظام منسجم و مدونی که حاکم بر این فرایند ها باشد راهبرد سوم سند توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی ناظر بر این موضوع است از ان راهبرد چهار اقدام انتخاب شدند. برخی از این پروژه ها در سال 1401 اجرایی خواهند شد.

 

کد خبر 1156948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha