اعلام شعار روز ملی مقاومت دربرابر اشغالگران «إلا السیادة» در بحرین

نیروهای اپوزیسیون بحرین شعار روز ملی مقاومت در برابر اشغالکران را «إلا السیادة»( به جز حاکمیت) نامیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الابدال، نیروهای اپوزیسیون بحرین شعار روز ملی مقاومت دربرابر اشغالگری را با عنوان« إلا السیادة»(به جز حاکمیت) نامگذاری کرد.

جریان الوفاء الاسلامی، جمعیت عمل اسلامی(أمل)، جریان عمل اسلامی، جنبش خلاص برای مشارکت در فعالیت های سالروز حمله نیروهای سپر جزیره به بحرین دعوت کردند تا مردم شهرها و روستاهای مختلف بحرین از روز 21 اسفند 1400 مطابق با 12 مارس تا 26 اسفند مطابق با 15 مارس 2022 میلادی در این فعالیت ها مشارکت کنند.

 

روز ملی مقاومت دربرابر اشغالگران سعودی در بحرین روز 22 اسفند مطابق با 13 مارس است. در این روز نیروهای سعودی و کشورهای عربی خلیج فارس با پوشش آمریکا وارد بحرین شدند تا مردم بی دفاع را که حقوق مشروع خود را در امتداد بیداری اسلامی در منطقه مطالبه می کردند، سرکوب کنند.

روزی که نیروهای ارتش سعودی با پوشش نیروهای سپر جزیره به سرزمین بحرین هتک حرمت کردند. این مسئله از آغاز دوره جدید در تاریخ معاصر ما خبر داد. در آن بحرین تحت تاثیر مستقیم اشغالگران سعودی قرار گرفت و پایان رژیم آل خلیفه که در طول تاریخ به قیمومیت خارجی وابسته است.

 

مخالفان آل خلیفه، سقوط این رژیم تایید کردند  که اعتبار حاکمیت و قدرت را از دست داده است و اشغالگران سعودی بر ویرانه های این رژیم که ملت بحرین آن ساقط کردند، وارد شدند تا به بهانه همکاری و توافق های دوجانبه حکومت را به زور ارتش به ارث بیرند و بر بحرین مستولی شوند.

در 27 فوریه 2012، اولین فراخوان جریان الوفاء الاسلامی مبنی بر نامگذاری روز 13 مارس به عنوان روز ملی مقاومت دربرابر اشغالگری سعودی و روز حاکمیت مردم برگزار شد. آن روز مردم بحرین، شعار« بحرین آزاد.. سپره جزیره بیرون» را جشن گرفتند و مخالفت خود را نسبت به حضور اشغالگران در این سرزمین و ادامه جهاد خود را تا دستیابی به حقوق غصب  شده اش  و شکست اشغالگران سعودی به همراه بقایای رژیم آل خلیفه اعلام کردند.

کد خبر 1156949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha