ادامه پروژه مرمت و آینه کاری گنبد حرم مطهر حضرت عباس(ع)

بخش نگهداری و مهندسی در آستان مقدس عباسی از ادامه کار تعمیر و آینه کاری گنبد مطهر حرم اباالفضل العباس(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مهندس سمیر عباس، رئیس بخش نگهداری و مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: کارهایی که واحد آینه کاری در بخش ما اجرا کرده است، باعث افتخار است. آخرین مرحله تعمیر و آینه کاری رواق ها، سف و دیوارهای حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس(ع) براساس نقشه تدوین شده است که با دقت و هنر انجام شده است.همچنین نکات زیبایی شناختی متناسب با حرم و صحن مطهر به آن افزوده شده است.

 

سمیر عباس افزود: این کارها درچارچوب وظایف تعیین شده برای نگهداری و تعمیر و توسعه حرم اباالفضل العباس(ع) انجام می شود تا طبق برنامه تدوین شده ای اجرا شود که در خور قداست این مکان شریف است. همچنین تاثیر آشکاری بر طراحی مهندسی و زیبایی دارد.

 

از سوی دیگر، استاد حسن سعید مهدی، ناظر این کارها گفت: کارهای مستمر در تعمیر و نکهداری گنبد در حال حاضر در سه خط موازی در حال انجام است. اولین گام : برداشتن شیشه های قدیمی است که آسیب دیدند یا شکسته شدند و نامناسب هستند. زودن مواد چسبنده آن تا رسیدن به سطح اولیه گنبد مطهر و سپس کار مرمت با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص با ویژگی های بالا مانند دوغاب تزریقی در ترک های زیر و مواد دیگر برای حفظ سطح و افزودن ضریب استحکام، دوام و مقاوم برای همه شرایط انجام شده است.

 

دومین گام ، کار طراحی های مخصوص با نقش و نگارهای تزئینی اسلیمی و افزود هنرهای مدرن است. سومین گام، برش دادن هنری شیشه براساس اندازه گیری ها و باتوجه به طرح ها انجام شده است. نصب مستقیم آن روی سطح با استفاده از چسب های مخصوص انجام می شود که با ماهیت سقف گنبد تناسب دارد.

مهدی تاکید کرد: کار در دو وعده روزانه به منظور پایان آن در زمان تعیین شده ادامه دارد. کارکنان این واحد در چندی خط موازی کار ترمیم، برش و نصب را ادامه می دهد. همه این کارها نیاز به نهایت دقت و حرفه ای گری دارد.

 

همه کارها برنامه ریزی، طراحی و مرمت آن از نظر فنی و مهندسی به دست کارکنان عراقی این بخش انجام شده است و بدون هیچ گونه مانعی ادامه دارد.

 

 

کد خبر 1156963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha