نظامی به فرهنگ و ادب ایران تعلق دارد/ لزوم آشنایی جوانان با ادبا

رعیت گفت: خیال خام است اگر کشوری حکیم نظامی ما را به نام خود کند؛ حتی اگر ما گنجه را از دست داده باشیم و به ظاهر جغرافیایی ایران، وی را نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد رعیت» عصر امروز «شنبه ٢١ اسفند» در عصر شعر لیلیانه کردکوی اظهارکرد: نظامی مرد اخلاق، عرفان، معرفت و اندیشه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: نظامی ۳۰ ساله بود که مخزن الاسرار با آن همه دانش و خود ساختگی را به تاریخ هدیه کرد و این یک نشانه برای ما است.

 

وی با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و نامگذاری آن به نام جوان، ادامه داد: این روز را خدمت همه جوانان تبریک عرض کرده و امیدوارم جوانان به مسیری بروند که ادبای ما رفتند.


رعیت اضافه کرد: خیال خام است اگر حکیم نظامی ما را به نام خود کنند حتی اگر ما گنجه را از دست داده باشیم و به ظاهر جغرافیایی ایران وی را نداشته باشد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هم اینک اگر مردم گنجیه دیوان نظامی را به دست بگیرند نمی توانند با آن ارتباط برقرار کنند و هر اندازه که تلاش کنند، نمی توانند.


وی اضافه کرد: این فعالیت‌ها و برنامه‌های گرامیداشت در این راستا است که جوانان ما بیش از پیش با فرهنگ و ادب پیشینیان آشنا شوند.


رعیت به برخی از اقدامات در این مسیر اشاره کرد و گفت: بسیاری از فرهنگ دوستان در این راستا بسیار تلاش کرده و گام برداشتند تا فرهنگ ما را تعمیق بخشند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: افتخار می‌کنیم که ایرانی هستیم و با وجود این همه علما و فضلا و حکما به خود می بالیم.

 

رعیت اضافه کرد: ادبیات و عرفان در ایران پیوند عمیقی با هم دارند و از هم جدانشدنی هستند.

کد خبر 1156966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha