حرکت برمدار انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) وظیفه طلاب است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تربیت طلبه و محققی که کار به سیاست نداشته باشد خواست آمریکا است، گفت: حرکت برمدار انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) وظیفه طلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۱اسفند) در اختتاميه ششمین دوره جشنواره علامه حلی در مازندران که در مرکز خدمات حوزه علمیه استان برگزار شد،  اظهار کرد: جریان مهدویت برای ما یکی از جریان‌های پایه‌ای است در این راستا باید برای خودمان دانستنی‌هایی تعریف کنیم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: آشنایی با فقه، اخلاقیات، توحید و ... از مسائل پایه‌ای است که باید بشناسیم، در این راستا هم از آموزش و هم پژوهش به‌صورت مقاله و شفاهی میتوان بهره برد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر لزوم آشنایی با علوم پایه و تمرین در گفتار و نوشتار توسط حوزویان، یادآور شد: مهارت با تمرین عملی به‌دست می‌آید،  تمرین کنیم گناه نکنیم، همواره ذکر زبانی و قلبی داشته باشیم، استغفار با قلب باشد، نگذاریم فرصت‌ها از دست برود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: گاهی شرایط زمانی ایجاب می‌کند که ما متناسب با زمان تحلیل کرده و بنویسیم، به فرموده امام صادق (ع) باید بدانیم شیطان پشت کدام مرز با ما در حال جنگ است، که متناسب با شرایط زمان مرزهای جدیدی ایجاد می‌شود، با جهاد تبیین جبهه جنگ با شیطان مشخص می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: به‌نظر میرسد امروز شیطان روی اسلام سیاسی حساس شده و جنگ فرهنگی و تبلیغاتی خود را در این محور تمرکز کرده است، از آنجایی که ما پس از پیروزی انقلاب ما اسلام سیاسی را احیا کردیم و منافع جدی دشمن را به خطر انداختیم از این رو در فکر مبارزه با ما هستند.

 

وی یادآور شد: دشمن آمده حوزه نجف را در مقابل حوزه قم قرار داده، در حالی که اگر هدف توجه به اسلام باشد بعد مکانی مطرح نیست، پس تربیت طلبه و محققی که کار به سیاست نداشته باشد خواست آمریکا است، طلبه‌ای که به جنگ اطرافش بی توجه باشد، پس امروز توجه به دو مسئله مهم است، یکی اسلام ناب در مقابل با اسلام آمریکایی و دوم کارایی اسلام ناب است که در  این زمینه‌ها کاملا باید مجهز و آگاه بوده و جهاد تبیین را در پیش بگیریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دشمن سعی بر بایکود کردن نقاط مثبت و دستاوردهای جمهوری اسلامی دارد، اظهار کرد: پرتاب موشک ماهواره نور ۲ تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری دستاورد بزرگی است، برنامه برای ساخت ماهواره‌هایی برای پرتاب به ۳۶ هزار کیلومتر آنطرف تر، اتمام فاز نهایی کارخانه واکسن‌سازی بزرگ کشور خاورمیانه که در سال ۳۵۰ میلیون دز واکسن تولید میکند، از پیشرفت های کشور است که دشمن نمیخواهد دیده شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تبلیغات سوء و نادرست دشمن علیه ایران به‌ویژه در فضای مجازی گفت: جدا کردن تبیین اسلام ناب از اسلام آمریکایی باید در دستور کار قرار بگیرد، آمریکا از اسلامی که سیاست نداشته باشد نمی‌ترسد، دنیا به این نتیجه رسید که این نقش ولایت فقیه بود که مردم را در صحنه نگه داشتند.

 

وی تاکید کرد: خطر آنجاست که در حوزه های علمیه ولایت فقیه کمرنگ شود اینها را باید برای طلاب جوان تبیین کرد، مسئله دیگر این است که چگونه مخالفت را به گوش دشمنان برسانیم، راهش در فضای واقعی و مجازی است، در مقابل تفکرات غلط و غرب‌زده مسئولیم اسلام ناب را باید برای قشر خاکستری تبیین کنیم، در مقابل جبهه دشمن هم تهاجم و هم پاسخگویی داشته باشیم خوب است.

 

کد خبر 1156967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha