سیر نزولی شیوع کرونا در خراسان جنوبی/ فرمانداران در ایام نوروز مرخصی نمی‌روند

قناعت گفت: به دلیل عدم ممنوعیت سفر در سال جدید، مسئولان آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی در استان را داشته باشند و در همین راستا فرمانداران هیچ شهرستانی حق رفتن به مسافرت در ایام نوروز را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (21 اسفند) در ستاد استانی مدیریت و کنترل بیماری کرونا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت امام زمان(عج)، اظهار کرد: امید است در سال 1401 مردم ایران اسلامی از نظر معیشت و شرایط اقتصادی شاهد وضعیت مطلوب تر باشند و گشایش هایی را در اقتصاد و معیشت در کشور داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه سال 1401 قرن جدیدی آغاز میشود که قرن پیروزی مستضعفین بر مستکبران عالم است، گفت: شواهد و قرائن در سطح بین الملل نشان میدهد که در قرن جدید شاهد تحولاتی در جهان خواهیم بود و ایران اسلامی نیز در سال های آینده در حوزه اقتصادی بر آمریکا پیروز خواهد شد.

 

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با ابراز امیدواری نسبت به شرایط اقتصادی آینده کشور و اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری آینده کشور درخشان تر از قبل خواهد بود، افزود: ان شاء الله در سال جدید شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد در داخل کشور خواهیم بود.

 

قناعت با اشاره به اینکه بیماری کرونا موجب شده است تا متاسفانه مردم دو سال ایام عید را در خانه بمانند و نتوانند به سفر بروند، گفت: امسال سیاست های نظام و دولت بر این است که محدودیت ها را در ایام نوروز 1401 کمتر کنند تا ما شاهد حضور مردم در سفرهای نوروزی باشیم.

 

وی با بیان اینکه ایام نوروز 1401 ممنوعیت در سفر نخواهیم داشت، افزود: نوروز 1401 مسافران می توانند به شرط تزریق دو دز واکسن، به تمام شهرهای کشور سفر کنند، ضمن اینکه رانندگان خودروهایی که دو دز واکسن را تزریق نکرده باشند به صورت خودکار و توسط دوربین های بین راهی جریمه خواهند شد، اما از سفر آنها ممانعت نمی شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی فرصت خوبی برای خارج کردن مردم از افسردگی دو ساله کرونا است، تصریح کرد: به دلیل عدم ممنوعیت سفر در سال جدید، مسئولان آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی در استان را داشته باشند و در همین راستا فرمانداران هیچ شهرستانی حق رفتن به مسافرت در ایام نوروز را ندارند.

 

قناعت با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان، افزود: طبق اسناد و شواهد پزشکان، هر چه تزریق دز سوم کرونا بالاتر برود، بستری ها و مرگ و میر حاصل از کرونا کمتر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی هم اکنون سه شهر قرمز، 6 شهر نارنجی و 2 شهر زرد کرونایی دارد، گفت: آماری بستری مبتلایان به کرونا در استان نسبت به هفته قبل کاهش چشم گیری داشته و از 124 مورد به 54 مورد رسیده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه از 23 مورد به 14 مورد و بیماران بدحال هم از هفت مورد به یک مورد کاهش یافته است، ادامه داد: این کاهش ابتلا و بستری در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم، شکننده خواهد بود، لذا تنها راه نجات از گرفتار شدن به بیماری کرونا تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

 

قناعت با تاکید بر اینکه فرمانداران در شهرستان ها موضوع تزریق واکسن و به خصوص دز سوم را جدی بگیرند و در این زمینه علاوه بر فرهنگ سازی، اقدامات دیگر ابتکاری هم برای افزایش حضور مردم برای تزریق واکسن انجام دهند، گفت: وضعیت میزان تزریق واکسن کرونا در شهرستان ها رصد خواهد شد و آن شهرستانی که بیشترین تزریق را داشته باشد، تشویق خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان ها هر ایده ای که باعث می شود تا مردم بیشتر به سمت تزریق واکسن بروند را عملیاتی کنند، تصریح کرد: فرمانداران انجام واکسیناسیون را طی یک کار انقلابی و جهشی انجام دهند تا کاهش هر چه بیشتر بیماران کرونایی در استان باشیم.

 

مقام عالی دولت در استان همچنین گریزی هم به موضوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط صنوف زد و گفت: به دلیل قرار گرفتن در روزهای پایانی سال، طبق گزارش های رسیده شاهد شلوغی در مراکز خرید هستیم که این ها باید توسط خود کسبه مدیریت شود تا هم کسب و کار آنها فعال باشد و هم اینکه مردم دستورالعمل ها را رعایت کنند.

 

قناعت خاطرنشان کرد: هم استانی های عزیز همچون گذشته که در مسئولیت های اجتماعی به خوبی در کشور درخشیدند، در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن کرونا نیز همکاری بیشتری داشته باشند تا در ایام نوروز شاهد افزایش روند بستری و مبتلایان نباشیم.

 

وی با بیان اینکه فرمانداران شهرهایی که در مسیر تردد مسافران نوروزی به خراسان رضوی قرار دارند باید توجه ویژه ای داشته باشند که در ایام نوروز دستورالعمل های بهداشتی توسط صنوف و کسبه رعایت شود، گفت: ایام نوروز فرمانداران تعطیلی ندارند و همه باید رصد کنند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دستگاه های نظارتی بر روی تالارها، رستوران ها و سالن های پذیرایی نظارت بیشتری داشته باشند، یادآور شد: مدیران استانی و شهرستانی در ایام نوروز کامل پای کار باشند و مراقبت کنند تا وضعیت کرونا مجدد سعودی نشود.

 

 

کد خبر 1156993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha