ظرفیت فعال کانون های مساجد در خمینی شهر

ظرفیت فعال در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد خمینی شهر نهفته که حمایت و پشتیبانی از آن فرصت های زیادی را خلق می کند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: خمینی شهر یکی از شهرستان های دارای جمعیت بالا و فعال در حوزه های فرهنگی، دینی و مذهبی استان اصفهان است که در امیر خیر و مشارکت اجتماعی از آن به خوبی یاد می شود وسنگرهای مردمی همواره پر رونق می باشد.

 

یکی از ظرفیت های فعال این شهرستان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که 80 باب در این شهرستان تاسیس شده و هر کدام در یک منطقه نقش خود را در تعمیق و گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی ایفا کرده و به عنوان سنگر جنگ نرم مطرح هستند.

 

ظرفیت فعال در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد خمینی شهر نهفته که حمایت و پشتیبانی از آن فرصت های زیادی را خلق می کند از این رو مسئولان این شهرستان به همراه خیرین همت می گمارند تا از این پتانسیل فعال حمایت کنند.

 

دهه نکوداشت کانون های فرهنگی و هنری مساجد فرصتی شد تا مدیران مسئولان و فعالان این عرصه نشستی را با مسئولان ارشد شهرستان برگزار و دغدغه ها را بیان و توصیه ها را بشوند.

 

*تقویت روحیه دینی و انقلابی در بین نسل جدید

 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی به جایگاه این شهرستان در حوزه قرآن و معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: شخصیت های زیادی از این منطقه تربیت و به جایگاه بالایی رسیده اند و افتخارات زیادی هم به این شهرستان رسیده است.

حجت‌الاسلام «محمد تقی نقدعلی« در این نشست افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد جایگاه و ظرفیت بالایی دارند که باید از آن برای مبارزه با جنگ نرم دشمن استفاده کرد.

وی به ماموریت های این مراکز اشاره کرد و اذعان داشت:‌ تقویت روحیه دینی و انقلابی در بین نسل جدید از وظایف این مراکز در مساجد است.

 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقویت روحیه انقلابی و افکار انقلابی گری می تواند از مسیرهای سخت افراد را بگذراند و مانع از انحراف آنان بشود.

 

آتش به اختیار کانون مساجد در حوزه فرهنگی

 

سرپرست فرمانداری شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به جایگاه مردمی و مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: آتش به اختیار بودن این مراکز فرصت های زیادی را ایجاد می کند.

«حسن سلیمی« شناسایی استعدادها و ظرفیت های فعال در هر منطقه برای رفع نیازها را مهم خواند و اذعان داشت: نباید منتظر نامه و بخشنامه و دستورالعمل ها ماند

وی نقش مساجد از اول انقلاب تاکنون را مهم دانست و یادآورشد: باید این مراکز تقویت شود و پایگاه مهم فرهنگی هر منطقه باشد.

 

 تجلیل از مدیران مسئول فعال کانون‌های مساجد

 

تبادل نظر و بیان دغدغه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تجلیل از برترین ها از جمله فعالیت های این نشست بود.

در طول دهه نکوداشت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، درختکاری، نشست با روحانیون و ائمه جمعه، تجلیل از فعالان کانون های مساجد و برپایی نمایشگاه در بین کانون های فرهنگی و هنری انجام شد.

 

کد خبر 1157028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha