دشمن زبان،فرهنگ و هویت ایران اسلامی را نشانه رفته است

جهانگیری گفت: دشمن زبان، فرهنگ و هویت ایران اسلامی را نشانه رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « اسمعیل جهانگیری » در مراسم گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی ضمن تاکید بر نقش فرهنگ در جنگ نرم افزود:دشمن برای ضربه زدن به زبان فارسی که مهمترین عامل اتحاد و همگرایی ایرانیان در طول تاریخ بوده و هست، چشم طمع به بزرگان و اندیشمندان تاریخ ایران اسلامی همچون فردوسی،مولوی ، نظامی و... دوخته اند.


وی افزود: ایران اسلامی مملو از زیبایی های طبیعی است اما آنچه موجب زیبایی واقعی ایران است تنوع گویش ها و زبان اقوام مختلف می باشد که رنگین کمان فرهنگ ایران را تشکیل می دهد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان بیان کرد: هر یک از اقوام ایرانی هر چند که به گویش خود صحبت می کنند اما به زبان فارسی افتخار می کنند و زبان فارسی عامل تعامل و مراوده اقوام با یکدیگر می باشد و از این منظر وحدت آفرین است.


جهانگیری عنوان کرد:راه غلبه کردن بر هجمه های دشمنان اتکا به خرده فرهنگ ها،زبان فارسی و افتخار به بزرگان و اندیشمندان تاریخ ایران اسلامی است.


گفتنی است: در این مراسم پس از سخنرانی دکتر نوروزی استاد کرسی ادبیات و هیات علمی دانشگاه هرمزگان در خصوص جایگاه و خدمات حکیم نظامی گنجوی در تاریخ ادبیات و شعرخوانی شاعران از جمعی اساتید و ادیبان هرمزگان تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1157047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha