مسجد«راس الحسین(ع)» قاهره در ماه رمضان بسته می شود

مسجد«راس الحسین(ع)» قاهره، مکانی که به روایتی محل دفن یا نگهداری سر امام حسین(ع) بوده است برای نخستین بار به بهانه مرمت درهایش در ماه رمضان به روی نمازگزاران بسته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بوابه الاهرام، وزارت اوقاف مصر مسجد »ؤاس الحسین(ع)» قاهره را در ماه رمضان به طور کلی به روی نمازگزاران بست و این درحالی است که این مسجد مکان رفت و آمد روزه داران و نمازگزاران در این ماه مبارک است.

 

هر سال در ماه رمضان مردم روزه دار به این مسجد می آمدند و در آن اعمال عبادی خود را انجام می دادند که امسال با تصمیم وزارت اوقاف به بهانه مرمت درهای آن در ماه رمضان بسته می شود و همین قدام با واکنش هایی رو به رو شده است.

 

وزارت اوقاف اعلام کرده است که انجام عملیات مرمت و بازسازی این مسجد در سایه طرح دولت برای مرمت مساجد اهل البیت(ع) با حضور نمازگزاران دشوار است و باید درهای مسجد بسته شود.

 

بر اساس قرارداری که استاندار قاره و وزارت اوقاف با موسسه مساجد برای توسعه مسجد راس الحسین(ع) امضا کرده اند مبلغ 150 میلیون لیر استرلینگ در آغاز کار برای مرمت نیاز است و موسسه توسعه مساجد در این کار سهیم است.

 

عملیات مرمت شامل کف سازی، مرمت سقف و دیوارها می شود و آب و برق و دوربین ها و سیستم های هشدار اطفای حریق، سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیز مجهز می شوند.

 

موسسه توسعه مساجد در پایان کار، وظیفه نظافت و ضد عفونی مسجد راس الحسین(ع) را برعهده دارد و در این کار از جدیدترین وسایل معادل معیارهای جهانی نظافت استفاده می کند تا سلامت نمازگزاران حفظ شود.

 

مقام رأسُ الحُسَین محل دفن یا نگهداری سر امام حسین(ع). به گفته مشهور علمای شیعه سر امام حسین(ع) به بدن ایشان در کربلا محلق و در آنجا دفن شد. در شهر‌های مدینه، دمشق، رقه و قاهره نیز بقعه‌هایی به عنوان مقام رأس الحسین(ع) موجود است.

 

امسال مراسم جشنی در سالروز میلاد امام حسین(ع) در این مسجد برگزار شد و این درحالی است که هرسال در ماه محرم الحرام مقامات مصری به بهانه جلوگیری از ازدحام ضریح را می بستند.

کد خبر 1157084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha