ثبت ۱۰ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در زیرکوه

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ وقف جدید در زیرکوه ثبت شده است، گفت: شهرستان زیرکوه نیازمند ثبت موقوفات جدید در زمینه کمک به نیازمندان، بحث های قرآنی، کمک به بیماران بی بضاعت و دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت است.

حجت الاسلام «اسماعیل مختاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: ثواب و اهمیت وقف بر کسی پوشیده نیست و چشمه وقف همواره باید جاری باشد.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه زیرکوه با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی را می توان با کمک وقف کاهش دهیم، افزود: مشکلات نیازمندان را از طریق موقوفات می توان برطرف کرد و اگر بخواهیم کارهای فرهنگی خوبی داشته باشیم باید به بحث موقوفات توجه کنیم.

 

وی با بیان اینکه 560 موقوفه در شهرستان زیرکوه وجود دارد، ادامه داد: بیشترین نیت های موقوفات این شهرستان مربوط به بحث کمک به مساجد، برگزاری عزاداری فاطمیه و عزاداری ماه محرم است.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 10 وقف جدید در زیرکوه به ثبت رسیده است، افزود: کمک به توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند، کمک به فقرا، کمک به حوزه های علمیه و عزاداری امام حسین(ع) و توسعه مسجد و بقاع متبرکه و بخش های قرآنی از جمله نیات موقوفات جدید در این شهرستان است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه زیرکوه با توجه به اینکه شهرستان زیرکوه یک شهرستان مرزنشین است، گفت: نیازمند ثبت موقافت جدید در زمینه کمک به نیازمندان، بحث های قرآنی و کمک به بیماران بی بضاعت و دانش آموزان و دانشجویان نیازمند در شهرستان زیرکوه هستیم.

 

 

کد خبر 1157094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha