از فخرفروشی در ساخت مقبره ها و سازه های بزرگ  میلیاردی تا ضرورت حضور متنفذین و ریش سفیدان در مسائل جامعه

سردار خرم دل گفت: ساخت مقبره ها و سازه های بزرگ و میلیاردی نشان از فخر فروشی است که باید از مسئولان و بزرگان دینی شروع کرد و وقتی خود مسئولان عامل به عمل باشند، مردم نیز این مهم را اجرایی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، فرمانده سپاه فتح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای استانی اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان و جمعی از معتمدین و متنفذین لنده برگزارشد

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: از مباحث مطرح شده بزرگان و معتمدین شهرستان لنده استفاده کردیم که این یک ظرفیت بالایی جهت رفع چالش ها و موانع است.

 

سردار «حمید خرم دل» گفت: ظرفیت خواهران یک نقطه بسیار قوی است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ و اصلاح خرده فرهنگ ها دارد.

 

وی افزود: موضوع جلسه بسیار ارزشمند است که این مهم باید از سوی اقشار مختلف مردم و مسئولان اجرایی شود.

 

سردار خرم دل یادآور شد: در دیدار مقام معظم رهبری با اعضای خبرگان رهبری تاکیدات بسیاری در حوزه فرهنگ داشتند که باید این مهم از سوی مردم و مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات باید خود مردم به عنوان عاملین فرهنگ و نقطه قوت کار اقدام کنند.

 

وی تاکید کرد: یک مشکل امنیتی در استان صورت گرفت که احتمال یک فاجعه امنیتی و قتل چندین نفر صورت گیرد که با دعوت از بزرگان، این معضل در کمترین ساعت حل شده است.

 

سردار خرم دل حضور مردم در مراسمات را نشان همدلی و همزبانی دانست که این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و افزود: باید مردم را آموزش داد تا در زمینه های مختلف با مشکلات مواجه نشویم.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت مقبره ها و سازه های بزرگ و میلیاردی نشان از فخر فروشی است که باید از مسئولان و بزرگان دینی شروع کرد و وقتی خود مسئولان عامل به عمل باشند، مردم نیز این مهم را اجرایی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تفکر متواری کردن سرمایه گذار در این استان یکی از چالش هایی است که باعث عدم سرمایه گذاری می شود و امروز باید از ظرفیت های بنیاد علوی در این شهرستان نهایت استفاده را برد.

 

سردار خرم دل گفت: در نشستی که با مسئولان این بنیاد داشتیم، یکی از چالش ها بحث خود عدم همکاری ادارات و نهادها و از طرف دیگر رفع معارضات و چالش ها است.

 

***امام جمعه شهرستان لنده هم گفت:مردم این شهرستان پایبند به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی هستند که در تمام صحنه ها و عرصه ها پایبندی خویش را به انقلاب اسلامی به منصه ظهور رساندند.

 

حجت الاسلام «سید هدایت محمودی اصل» افزود: در کنار محاسن خوب فرهنگی که این شهرستان دارد، از برخی آسیب ها نیز مصون نیست و نیازمند یک همت ویژه است که امروز دو موضوع راهکار برگزاری مراسمات فاتحه خوانی و موضوع دیگر بحث چگونگی رفع معارضات پروژه های عمرانی و کمک به توسعه شهرستان است.

 

وی ادامه داد:یکی از ضروریات اصلی در رفع آسیب ها، حضور قاطبه مسئولان استانی و شهرستانی و تزریق اعتبارات فرهنگی برای رفع مشکلات است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: برخی مجالس فاتحه خوانی خیلی در شان و منزلت مردم این شهرستان نیست و بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان باید نسبت به رفع این هزینه های اضافی و غیر ضرور که آسیب جدی برای خانوارهای مستضعف است، کار فرهنگی صورت گیرد.

 

***فرماندار شهرستان لنده هم در این نشست، گفت: باید مسیر را برای تعالی و پیشرفت شهرستان با همدلی و باور به شعار «ما می توانیم» برای رسیدن به یک لنده قوی طی کنیم.

 

«جلال دانش» افزود: باید خدمتگذار مردم بود تا بتوانیم خدمتی ارزشمند برای مردم این شهرستان اجرایی کرد و این مهم تنها با همدلی و همزبانی شکل می گیرد.

 

وی اظهار کرد: در بسیاری از مناطق استان بخشی از مردم در محیط های شهری و روستایی همراهی نمی کنند که این عدم همکاری و مشارکت، باعث متضرر شدن خدمات به خود مردم می شود.

 

فرماندار شهرستان لنده گفت: وقتی جایی بنیاد علوی یا جهاد کشاورزی و سپاه و سایر نهادها می خواهند خدمت رسانی کنند، برخی ها آگاهانه و ناآگاهانه مانع و سد راه می شوند و یا اصلاح شبکه برق شهرستان که برای آسایش و آرامش تابستان خود مردم است مانع می شوند و اجازه کار به اداره برق را نمی دهند که این مشکلات باعث جلوگیری از ارائه خدمات به شهروندان می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم متنفذین، ریش سفیدان و همه اقشار و افراد تاثیرگذار در این مباحث ما را یاری کنند تا این موانع و مشکلات برطرف شوند.

 

دانش تاکید کرد: بخشی از موانع سد راه به خود مسئولان بر می گردد که نتوانستند مردم را نسبت به ارزش کار اقناع کنند و امروز نیازمند مشارکت و حرکت آگاهانه برای رفع مشکلات پیش رو هستیم.

 

امام جمعه شهرستان لنده گفت: سند تحول شهرستان لنده در حال تنظیم است که نیازمند مشارکت و همدلی همه مسئولان استان به خصوص فرماندهی سپاه فتح استان و نماینده ولی فقیه در استان هستیم.

 

***دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده هم گفت: باید از ظرفیت روحانیون برای بحث کاهش هزینه های فاتحه خوانی ها با استفاده از احادیث و روایات استفاده شود.

 

«اکبر پرنداور» افزود: یکی از چالش های مهم مراسمات فاتحه خوانی بحث تیراندازی ها در مراسمات بوده که یک معضل و چالش بزرگ است و امروزه در جامعه به عنوان یک اصل مهم است که باید مبارزه جدی شود.

 

وی افزود: شهرستان لنده بیشترین برخورد را در بحث تیراندازی در مراسمات را در استان داشته که سپاه و ارتش باید در بحث صدور مجوز اسلحه انتظار داریم این مهم فقط برای عشایر بر اساس پروانه چرای دام صادر شوند.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده خاطرنشان کرد: تنها کسی که اسلحه خودش را به دست نمی گیرد خود فردی است که مجوز به نام اوست و از امروز هر اسلحه ای کشف و ضبط شود به نفع دولت ضبط خواهد شد .

 

وی افزود: معارضین یکی از چالش های اساسی است که واقعا جلوی توسعه شهرستان را گرفته و همین مهم باعث شد برخی پروژه ها با چالش مواجه شده است.

 

پرندوار گفت:بحث جاده لنده_تراب جلوگیری برخی مردم باعث شده تا این پروژه چندین ماه با مشکل مواجه شده و مورد دیگر عدم همکاری برخی از ادارات با خود بنیاد علوی است که در پروژه های که اعتبارات مشارکتی بوده، متاسفانه عدم همکاری ادارات با مشکلات اساسی مواجه شده است.

 

***فرمانده سپاه ناحیه لنده هم گفت: نقش مهم مردم برای رفع مشکلات یک نقش کاملا پررنگ است که مشکلات را می توان مدیریت کرد.

 

سرهنگ روح الله ویسی افزود: استفاده از ظرفیت روحانیون برای رفع مشکلات یکی از مهم ترین نیازمندی هایی بوده که یک نقش تاثیرگذار است.

 

وی افزود: ما باید در این دولت انقلابی شاهد حرکت های انقلابی و مردی در همه حوزه ها باشیم.

کد خبر 1157103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha