جهانی سازی در منطق اسلام در پی زمینه‌سازی ظهور است

حجت‌الاسلام صدیقی پاشاکی گفت: جهانی شدن مدنظر غرب نوعی انتظار خاموش است، اما در مقابل در جهانی سازی‌ای که منطق اسلام است، انتظار فعال و پویا وجود دارد که زمینه ظهور را فراهم می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: حجت الاسلام علی صدیقی پاشاکی، معاون نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس مهدویت با برنامه «گفتگوی فرهنگی» درباره جهانی شدن فرهنگ مهدویت از دیدگاه آیات قرآن و روایات اسلامی گفتگو مصاحبه کرد.

 

وی به تشریح جهانی شدن و جهانی سازی مهدویت پرداخت و گفت: جهانی شدن، مطلوب نظام استعمار است چرا که به دنبال سوق دادن سایر کشورها به سمت مطلوب خودشان می‌باشند و در واقع نوعی انتظار خاموش است و برای ظهور اقدامی صورت نمی‌گیرد. اما در مقابل در جهانی سازی که منطق اسلام است، انتظار فعال و پویا وجود دارد که زمینه ظهور را فراهم می‌کند.

 

حجت الاسلام صدیقی پاشاکی افزود: نفی سلطه طاغوت و شرک، سنت اسلام و جهانی بودن اسلام از اهداف جهانی سازی اسلام و مهدویت است.

 

این کارشناس مهدویت در رادیو گفت و گو بیان کرد: فرقه‌های مختلف در جهان نیز، به مسائل مهدویت از دیدگاه خود توجه دارند. باید توجه داشت که تفکر یونیورسالیسم که همسوی جهانی شدن مهدویت است، به دنبال حاکم کردن ارزش‌های غربی است.

 

وی همچنین ضمن اشاره به آیات قرآن کریم که منطق اسلام را جهانی سازی بدون زور و اجبار می‌داند، خاطرنشان کرد: جهانی سازی نه از روی اجبار و زور بلکه از روی تلاش است.

 

معاون نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به آیات جهانی سازی اسلام تشریح کرد: آیات متعددی در قرآن است که نشان می‌دهد خطاب قرآن و رسالت برای تمام دنیا است و لذا حکومت حضرت مهدی (عج) توقف ناپذیر است.

 

حجت الاسلام صدیقی پاشاکی ادامه با اشاره به روایاتی که در مورد جهانی شدن اسلام است یادآور شد: از القاب امام زمان (عج)، قائم است چرا که قیامت کننده به عدل و عدالت گستر هستند. رسالت تکمیل نمی‌شود تا جایی که مردم قیام به قسط کنند لذا هم امام زمان (عج) و هم مریدان ایشان، عادل و صالح هستند که در این صورت، جهان آینده زیبایی در پیش رو خواهد داشت.

کد خبر 1157241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha