حضور ۳۰۰ دریانورد در وبینار آموزشی سوانح دریایی در بندر شهیدرجایی

مکی زاده گفت: با توجه به اجرای طرح تسهیل سفرهای نوروزی و افزایش رفت و آمد مسافران در ایام نوروز یک دوره آموزشی درس‌های آموختنی سوانح دریایی در استان در قالب وبینار با حضور ۳۰۰ نفر از دریانوردان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « اسماعیل مکی‌زاده » در گفتگویی خبری اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق آمار سوانح دریایی بعد از موتور لنج ها این نوع شناورها تعداد بیشتری از سوانح را به خود اختصاص می‌دهند و با توجه به افزایش تردد مسافران در ایام نوروز وبینار آموزشی سوانح دریایی به مدت 2 ساعت ویژه دریانوردان برگزار شد.

 

وی با اشاره به بررسی و تحلیل نهایی سوانح دریایی سال گذشته بیان کرد: تحلیل ها نشان می‌دهد آتش سوزی و آبگرفتگی بیش از نیمی از سوانح دریایی در استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است، به همین دلیل در دوره آموزشی درس‌های آموختنی و علل ریشه‌ای سوانح مختلف مربوط به شناورهای فلزی به ویژه لندینگ کرافت‌ها و شناورهای مسافری در حال عبور در آب‌های استان مورد بررسی قرار گرفت.

 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: آمار تحلیلی از سوانح استان براساس نوع سانحه و نوع شناور، انتخاب شناورهای حادثه خیز استان و مناطق پرحادثه، آنالیز دلایل عمده به روز سوانح برای شناورهای پرحادثه و ارائه راهکارهای علمی برای جلوگیری از بروز سوانح و نحوه واکنش سریع به اضطرارهای دریایی از دیگر موضوعات تدریس شده در این وبینار بود.

 

مکی‌زاده ادامه داد: با افزایش دانش دریانوردان و رویکرد کاهش بروز سوانح دریایی در هرمزگان در سال جاری، نکات کاربردی و آموختنی از سوانح به وقوع پیوسته احصا و گردآوری شده و برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف در قالب سرفصل آموزشی فوق العاده سوانح دریایی در دستور کار معاونت دریایی این اداره کل قرارگرفته است.

 

وی یادآور شد: کمیته بررسی سوانح اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با مطالعه دقیق بر 26 سانحه بوقوع پیوسته در سال گذشته، همواره تلاش دارد با ریشه یابی حوادث و بازنگری ساختارها و انجام اقدامات اصلاحی موثر، تمهیدات لازم در راستای افزایش ضریب ایمنی دریانوردی، ایمنی جان انسان‌ها و حفاظت از تاسیسات و محیط زیست دریایی را اتخاذ نماید.

 

 

 

 

 

کد خبر 1157269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha