دولت باید از سال آینده حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه اوراق پرداخت کند

بهروزی‌فر گفت: دولت از سال آینده باید حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه اوراق پرداخت کند و این جدای از بدهی هایی است که به صورت معمول دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن،‌«خلیل بهروزی‌فر» امروز(یکشنبه،‌۲۲اسفند)‌ در همایش دهیاران این شهرستان با اشاره به تورم افسار گسیخته چند سال اخیر اظهار کرد: سالیان گذشته هر کیلومتر آسفالت به چیزی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز داشت، اما امروز تا ۲ میلیارد تومان هزینه برمی دارد.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلاتی که دولت به زودی با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد، سر رسید پرداخت اوراقی است که در دولت قبل بدون پشتوانه فروخته شد و از سال ۱۴۰۱ سر رسید آن فرا خواهد رسید.

 

وی گفت: دولت از سال آینده باید حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه اوراق پرداخت کند و این جدای از بدهی هایی است که به صورت معمول دارد  .

 

بهروزی‌فر با اشاره به برداشت بی رویه شن و ماسه در سالیان گذشته از رودخانه های شهرستان های فومن و شفت تصریح کرد: به دلیل رویه برداشت سالیان قبل سطح کف رودخانه ها و سردهنه ها اختلاف شدیدی پیدا کرده اند که ترمیم آن امروز برای شهرستان های ما هزینه ای بسیار بالا دربر خواهد داشت.

 

نماینده مردم فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسفالت و روکش آسفالت در معابر شهرستان بیان کرد: در یک سال و نیم کار رسمی مجلس توانستیم حدود ۲۵۱ میلیارد بودجه برای شهرستان تحصیل کنیم که از این مقدار چیزی حدود نصف آن تخصیص یافته که بیشتر آن مربوط به حوزه آسفالت، آب، کشاورزی، اشتغال و... است.

 

وی با بیان اینکه برای آسفالت معابر خاکی و روکش معابر حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که تمام تلاش خود را می‌کنیم بخشی از آن را انجام دهیم اظهار کرد: برای برطرف شدن ضعف برق در شهرستان حدود ۱۰۰ کیلومتر کابل خود نگه دار نیاز داریم که برآورد مالی آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد شد.

 

بهروزی‌فر با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ خاطرنشان کرد: مجلس در طرحی اجازه ساخت انبار در مزرعه کشاورزی را تصویب کرده که متاسفانه هنوز توسط جهاد کشاورزی در استان انجام نمی شود و امیدواریم به زودی ابلاغ شود.

کد خبر 1157277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha