ایثارگری شهدا و رزمندگان با ظرافت های هنری به جامعه تزریق شود

آیت الله دژکام گفت: در حوزه ایثار و شهادت باید از سایر دستگاه های دیگر برای تبلیغ و فرهنگ سازی کمک بگیریم و ایثارگری شهدا و رزمنده ها را باید با ظرافت های هنری به جامعه تزریق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 22 اسفند) در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید فارس و به مناسبت روز شهدا و هفته تاسیس بنیاد شهید گفت: مجموعه بنیاد شهید و بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس از دستگاه هایی است که وظیفه اساسی در خصوص بحث ایثار و شهادت دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: در فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اسناد مهم بالادستی سیاست های کلی بحث ایثار و شهادت است که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار دارد و به صورت ویژه خط مشی و سیاست مسائل ایثارگری و فرهنگ شهادت را تعیین کرده اند.

وی اضافه کرد: برای برخورد با هجمه دشمن و روشن گری برای مردم باید در عرصه ایثار و شهادت، ملاک و شاخص تعیین شود و کار دقیق و علمی در خصوص خدمات نظام انجام گیرد تا با سیاه نمایی به مقابله بپردازیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ارائه علمی خدمات انجام شده توسط دستگاه ها به ویژه سازمان های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت در این امر نقش بسزایی دارد و امروز جوانانی که اطراف شهدا و ایثارگران هستند بیش از تعداد شهید و ایثارگری است که داریم که باید سامان دهی شوند.

وی ادامه داد: در بحث سند فرهنگی، تعداد فعالیت های ما ملاک نیست و ما باید یک ملاک ارزیابی دیگری بگذاریم و ببینیم وضع جامعه کجا بوده و کجا آمده و باید ببینیم چه تغییری در گفتمان اجتماعی و نوع گرایش ها و علایق ایجاد شده است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: بنیاد شهید فارس باید به بیش از ۱۴ هزار شهید خدمات بدهد و آنچه به عنوان منابع در اختیار مجموعه بنیاد شهید است مسلما با تعداد جامعه هدف همخوانی ندارد و یکی از ملاک هایی که مشخص می شود مدیر چقدر موفق بوده همین است که تخصیص منابع باید به گونه ای باشد که رضایت جامعه هدف را تامین کند در حالیکه منابع کمتر از نیاز است.

وی عنوان کرد: همدلی در این زمینه و اخلاق محوری می تواند منجر به کسب موفقیت های بیشتری شود و عدالت در تقسیم منابع باعث رضایت می شود که برقراری عدالت کار بسیار سختی است و مردم از بی عدالتی ناراحت هستند و باید شرایط را عادلانه کنیم و در حوزه ایثار و شهادت باید از سایر دستگاه های دیگر برای تبلیغ و فرهنگ سازی کمک بگیریم و ایثارگری شهدا و رزمنده ها را باید با ظرافت های هنری به جامعه تزریق شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) گفت: ابزار قدیمی گاهی به درد نمی خورد و باید ابزارهای جدید به کار گرفته شود و فیلم و هنرهای نمایشی هنرهای متداول شده و تاثیر گذار هستند که در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت در یک سطح عالی و فاخری از کار هنری و رسانه ای باید استفاده کنیم و برای حضرت شاهچراغ (ع) نیز چنین کاری باید انجام شود شخصیت ایشان در ایثار و شهادت را جلوه کند.

کد خبر 1157291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha