کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶  همچنان بی جا و مکان!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته علی رغم اخذ مجوز راه اندازی کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان اما همچنان به دلیل نبود مکان مناسب این مرکز بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام«علی نسایی زهان» امروز (۲۲ اسفند) در چهارمین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به افزایش جرم سرقت در سطح کشور، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان به سارقان مرخصی نخواهد داد و سارقان حرفه ای هم مجازات سنگین تری درنظر گرفته شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تکلیف مردم و مسئولان مراقبت از اموالشان است، افزود: سرقت ها در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۲۷ درصد افزایش داشته اما در سال جاری با روند کندتری ۱۲ درصد افزایش داشته است یعنی اقدامات پیشگیرانه ای انجام گرفته اما این کافی نیست و باید دستگاه های متولی پای کار بیایند.

 

وی بر پیگیری دادستانی برای راه اندازی کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ در مرکز استان تأکید کرد.

 

«محمدرضا حسنی مقدم»، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی در این جلسه به طرح اجرای ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر اشاره و اظهار کرد: در چند سال گذشته مرکز ماده ۱۶ از استان جمع آوری شد و در سال گذشته علی رغم اخذ مجوز اما به دلیل نبود مکان مناسب هنوز مرکز ماده ۱۶ راه اندازی نشده است.

 

وی با بیان اینکه مدیرکل اقتصاد و دارایی به وجود ۱۰۰ ملک اداری بلااستفاده در استان اشاره کرد و افزود: ایجاد مرکز ماده ۱۶ و جمع آوری معتادان متجاهر نیازمند همکاری تمام دستگاه های متولی است.

 

حسنی مقدم با اشاره به جمع آوری ۶۳۶ نفر معتاد متجاهر تا پایان بهمن ماه امسال در استان، ادامه داد: از این تعداد ۵۴۷ معتاد در کمپ های ماده ۱۵ پذیرش شدند و تاکنون ۳۱۲ میلیون تومان برای درمان آنان پرداخت کردیم.

 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری در این زمینه گفت: اراده ای برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان وجود ندارد چون فضای از زندان برای ایجاد این کمپ تصویب شد اما با ناهماهنگی کار به سرانجام نرسید.

 

وی دستور داد تا پایان فروردین ۱۴۰۱ مهلت است تا این مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان راه اندازی شود اما اگر جایی پیدا نشد در همان فضای پیش بینی شده در زندان مستقر شود.

 

 

 

کد خبر 1157320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha