یادمان بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک نقش پررنگ و مستقیم بانوان سلحشور را به تصویر خواهد کشید

صالحی گفت: در یادمان‌های دفاع مقدس کمتر به نقش مستقیم بانوان اشاره شده اما یکی از ویژگی‌های مهم یادمان بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک این است که نقش پررنگ و مستقیم بانوان سلحشور اندیمشکی را به تصویر خواهد کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «سید میعاد صالحی» عصر امروز (یکشنبه ۲۲ اسفند) در آئین دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد مقاومت همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون» که در یادمان بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک برگزار شد اظهار کرد: بانوان اندیمشکی حاضر در رختشوی‌خانه، سلحشورانه در طول هشت سال دفاع مقدس مجاهدت کردند.

 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر این رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و تلاش‌های دوران دفاع مقدس برای نسل سوم و چهارم گفته نشود، شاید روزی آنها را افسانه بپندارند.

 

وی با بیان اينكه پس از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون»، در این محل حضور پیدا کردیم و روایت‌های تعدادی از این بانوان را شنیدیم اذعان کرد: این بنا که کارخانه تراورس متعلق به راه‌آهن جمهوری اسلامی است، مرمت خواهد شد.

 

صالحی تصریح کرد: در یادمان‌های دفاع مقدس کمتر به نقش مستقیم بانوان اشاره شده اما یکی از ویژگی‌های مهم یادمان بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک این است که نقش پررنگ و مستقیم بانوان سلحشور اندیمشک را به تصویر خواهد کشید.

 

وی عنوان کرد: راویان در اردوهای راهیان نور حضور خواهند داشت و روایت‌های این بانوان را بیان می‌کنند و امیدواریم این یادمان یک فضای ماندگار و دائمی باشد.

 

رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون»، تجلیل از تولیدکنندگان این کتاب و بانوان جهادگر رختشوی‌خانه، اجرای گروه سرود و گروه نمایش از دیگر آیتم‌های این برنامه بودند.

 

شایان ذکر است، «سردار علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «سردار حسن شاهوارپور» فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، «سردار عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، «آقارضا فتوحی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در این رویداد فرهنگی حضور داشتند.

 

کد خبر 1157418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha