ارسال بخش‌هایی از وصیتنامه شهدا برای مخاطبان؛ برگزاری جشن امضاء و رونمایی کتاب با رعایت پروتکل‌ها

کرمی ارسال بخش‌هایی از وصیتنامه شهدا برای مخاطبان از طریق پیامک را از جمله اقدامات اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان خواند و گفت: آئین‌هایی نظیر جشن امضاء و رونمایی از کتاب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز (یکشنبه 22 اسفند) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خمام که با حضور فرماندار، شهردار، چهره‌های فرهنگی خمام، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خمام و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در فرمانداری خمام برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها در مورد اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه سفارش داشتند و کتابخوانی را واجب دینی خواندند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان کتاب را منبع آگاهی بخشی در جامعه دانست و با بیان اینکه اولین کلمات الهی با واژه اقرأ به قلب پاک پیغمبر اسلام(ص) الهام شد عنوان کرد: خمام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد و امیدواریم با حمایت‌های فرمانداری و شهرداری خمام بتوانیم سال آینده اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنیم.

 

کرمی جمع‌آوری کتاب‌ها و جزولات باطله دانشجویی و اهدای کتاب به مناطق محروم را بخشی از فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های استان گیلان اعلام کرد و گفت: در ایام پاندمی کرونا اداره کل کتابخانه‌های گیلان طرح‌های خوبی را برای مخاطبان اجرا کرد که تحویل کتاب درب منازل در شرایط قرمز کرونایی از جمله آن محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های گیلان آمادگی اجرای این طرح را در خمام و سایر مناطق استان دارد اذعان کرد: این اداره کل بیش از‌ 75 پایگاه در اختیار دارد و حدود 60 هزار نفر از اعضای آن در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برگزاری نشست‌های کتابخوان و محافل ادبی کودکان و بزرگسالان، معرفی و نقد کتاب‌، رونمایی کتاب و برنامه‌های فرهنگی را از جمله اقدامات این نهاد اعلام کرد و افزود: همچنین این نهاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌هایی نظیر جشن امضاء و رونمایی کتاب را برگزار می‌کند.

 

کرمی جانمایی المان‌هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی و دیوارنگاری با هدف حفظ هویت ملی را از جمله برنامه‌هایی که شهرداری و فرمانداری می‌توانند برای اجرای آن بسترسازی کنند ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم با مساعدت‌های فرمانداری و شهرداری بتوانیم سال آینده زمینه تجهیز و توسعه کتابخانه شهرستان خمام را فراهم کنیم.

 

وی ضمن تاکید بر ایجاد قفسه‌ای ویژه در کتابخانه شهرستان خمام برای معرفی آثار مشاهیر و نویسندگان استان گیلان بالاخص این خطه تصریح کرد: پادکست مشاهیر به صورت ماهانه توسط اداره کل کتابخانه‌های استان گیلان تکثیر می‌شود و شنبه‌های هر هفته نیز برنامه صبحانه با طعم کتاب را با هدف معرفی کتاب برگزار می‌کنیم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: در ایام هفته دفاع مقدس امسال وصیتنامه‌های شهدا را گزینش کرده و بخش‌هایی از آن را که خطاب به مردم و حاوی پند بود را در قالب پیامک به مخاطبان خود معرفی کردیم.

 

کد خبر 1157427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha