وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح های پیشگیری از آسیب اجتماعی حمایت می کند

حجت الاسلام معتمدی گفت: طرح‌های پیشگیری از آسیب اجتماعی تشکل‌های فرهنگی و موسسات مردم نهاد مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی« در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان اظهارداشت: حمایت از طرح‌های پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام و پیشنهادات تشکل های

فرهنگی در کمیته ای با حضور نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه و سازمان برنامه بودجه بررسی و بودجه تصویب می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادمه داد: تشکل های دارای مجوز و شناسه ملی و اقتصادی قادر به ارائه طرح و دریافت اعتبار تا سقف یک میلیارد ریال هستند.

وی کل اعتبار تخصیص یافته در استان برای حمایت از طرح های مذکور را ۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در صورت ارائه طرح امکان افزایش مساعدت وجود دارد.

 

حجت الاسلام معتمدی خاطرنشان کرد: پیشنهاد طرح ها در حال بررسی است و سمن ها می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی به رئوسی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمک موسسات و تشکل ها اشاره کرد و اذعان داشت: تدوین سند چشم انداز برای حوزه فرهنگ و هنر استان اصفهان از مهمترین اقدامات امسال بوده که آینده پنج‌ساله این استان را مشخص کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: امسال اولین سال این برنامه بود که ۸۰ درصد برنامه سال اول اجرایی شده و سال آینده هم همین مسیر طی می شود.

وی برگزاری جشنواره فیلم، تئاتر، حمایت از گروه های نمایشی، جشنواره موسیقی شهناز، جشنواره فیلم فجر، جشنواره نقاشی رضوی استان، جشنواره مد لباس، شب شعر از جمله این فعالیت ها اعلام کرد.

 

حجت الاسلام معتمدی برگزاری کنگره نهج البلاغه و مفاخر اخلاق اصفهان نمایشگاه کتاب مجازی اصفهان و بزرگداشت حکیم‌نظامی دیگر فعالیت های امسال این اداره کل اعلام کرد و اظهار داشت: در گرامیداشت حکیم نظامی ۸۰ نشست در خارج کشور، ۸۰ نشست در

شهرستان های استان اصفهان انجام و چهارشنبه این هفته برنامه بزرگداشت در مرکز استان و با سخنرانی دکتر شالویی دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.

 

*ضرورت امید آفرینی نیاز جامعه

وی به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و اذعان داشت: خبرنگاران و رسانه ها و همچنین فعالان فرهنگی و هنری مهمترین رسالت در این امر دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: حوزه های فرهنگ و هنر نقش خود باید با تولید محتوا به این وظیفه دینی و ملی عمل کنند تا در جهاد تبیین به واقعیت هایی مثل تشخیص جایگاه دوست و دشمن و جبهه حق و باطل برسیم.

وی به نیاز جامعه در امیدآفرینی اشاره کرد و گفت: رسانه ها در این مسیر نقش آفرینی کنند تا با ارائه محتواهای موثر و امیدوارانه به جامعه پیشرفت آن کمک کنند.

 

حجت الاسلام معتمدی خاطرنشان کرد: زمینه های جهاد تبیین باید توسعه پیدا کند تا دشمن امکان فرصت سازی نداشته باشد.

کد خبر 1157432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha