اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سدنرماب/ آبرسانی به نوار مرزی گلستان شتاب می گیرد

حسینی گفت: یکی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به استان گلستان اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد نرماب بود.

«سیدمحسن حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اعتبار خوبی برای پروژه های آبرسانی استان گلستان پیش بینی شد.

 

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان با اشاره به اهمیت تکمیل سد نرماب در استان گفت: تکمیل و بهره برداری از این می تواند آب شرب موردنیاز بیش از ۵۵۰ هزار نفر را ور شرق استان از جمله در شهرستان های مینودشت، آزادشهر، کلاله تا گنبدکاووس و مراوه تپه برطرف کند.

 

وی افزود: در سفر اخیر دولت به استان هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد نرماب، تملک اراضی، جابه جایی روستاهای مخزن سد و ایجاد سایت جدید برای استقرار این روستاییان اختصاص پیدا کرد.

 

حسینی بیان کرد: برای شهر گرگان هم که برای تامین آب شرب آن با مشکل مواجه بودیم ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی به گرگان پیش بینی و مصوب شد که تا حدود زیادی مشکلات تامین اب در مرکز استان برطرف خواهد شد.

 

وی گفت: برای تکمیل طرح های آبرسانی به شهرهای رامیان و آزادشهر نیز ۱۰۰ میلیارد تومان و هم چنین به منظور تکمیل پروژه های آبرسانی به شهر و روستاهای نوار مرزی استان نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که آبرسانی به این مناطق تسریع می شود.

 

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان گفت: علاج بخشی سدوشمگیر نیز یکی از پروژه های آبی اولویت دار در استان است که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب و تکمیل سد آقدکش نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفت.

 

 

 

کد خبر 1157438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha