روایتی از چهار سال عاشقی در کسوت خادمی

از چهار سال پیش که «خادمی» را و یا بهتر بگویم «عاشقی» را آغاز کردند، تعدادشان هم بیشتر و بیشتر شد... تا امروز که حدود ۶۰۰ نفر شدند؛ ۶۰۰ نفری که به جرأت می توان گفت دنبال شُهره شدن نبودند بلکه خادمی را وجهه همت خویش قرار دادند.

خبرگزاری شبستان-کرمان

 

از چهار سال پیش که «خادمی» را و یا بهتر بگویم «عاشقی» را آغاز کردند، تعدادشان هم بیشتر و بیشتر شد... تا امروز که حدود ۶۰۰ نفر شدند؛ ۶۰۰ نفری که به جرأت می توان گفت دنبال شُهره شدن نبودند و برای همین امروز حتی یک اسم از میان این ۶۰۰ نفر مشهور نیست...همه با هم هستند، در کنار هم و برای یک چیز، خادمیِ شهدا.

 

 

 

جدای از تقسیم بندی وظایف شان که حیطه گسترده ای را از نظافت گرفته تا فعالیت های فرهنگی شامل می شود؛ مراسم ثابت هفتگی هم برگزار می کنند؛ دوشنبه های امام حسنی، سه شنبه های مهدوی، چهارشنبه های امام رضایی و پنجشنبه های شهدایی! 

 

 

میز نقاشی و دل نوشته هم همیشه ثابت برقرار است؛ هر برنامه هم بسته های فرهنگی ۷۲ تایی توزیع می کنند؛ فرقی نمی کند مخاطب چه کسی باشد، می خواهند خادمی کنند.

 

 

روزهای خاص سال کارشان مضاعف می شود چون حجم زائر بالا است؛ از داخل و خارج کشور؛ تاکنون میزبان زائرانی از ۵۳ کشور بودند.

 

 

مناسبت های شادی اهل بیت اعم از ولادت ها و اعیاد، پذیرای زوج های جوان هستند؛ سفره عقدشان را تدارک می بینند و آنجا هم به اسم شهدا باز خادمی می کنند تا مراسم به خوبی برگزار شود و خاطره ای بیاد ماندنی برای اولین روز زندگی مشترک این زوج ها رقم بزنند.

 

 

 

 

بی مزد و منت اما عاشقانه و خالصانه کار می کنند؛ نه چشمداشتی دارند و نه توقع و انتظاری؛ روز بزرگداشت شهدا که شاید فرصتی برای تجلیل از خدمات خادمان شهیدان هم باشد باز بی توقع به میدان آمدند و بار دیگر شکوه خادمی را در صحنه های زیبایی از شستشوی قبور مطهر شهدا گرفته تا پذیرایی از زائران شهدا و توزیع بسته های فرهنگی و... به نمایش گذاشتند.

 

 

 

سردار حسنی، مدیرگلزار شهدای کرمان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خادم الشهدای کرمان که بی منت، افتخاری و دلی کار می کنند؛ تصریح کرد: شهدا دوست دارند زائرین آنها احترام و تکریم شوند؛ شهدا برای خادمین دعای خیر می کنند زیرا شاهد اخلاص و صداقت خادمین هستند.

 

 

 

وی با بیان اینکه خادمین و زائرین در این مکان آرامش می گیرند؛ اظهار کرد: دانشجویی از آلمان براز زیارت شهدای کرمان آمده بود و از کنار مزار شهید مغفوری در تماس تلفنی با مادر خود گفت همان آرامشی را که در مشهد الرضا می گیرم در این مکان هم دارم.

 

 

 

سردار حسنی سعدی افزود: در این مکان بیش از هزار انسان پاک و مخلص آرمیده است و اینجا از آلودگی و زرق و برق دنیا فاصله می گیرید.

 

 

 

بر اساس گزارش شبستان؛ مجموعه خادمین گلزار شهدای کرمان متشکل از ۳۵۲ نفر در بخش خواهران و ۲۵۰ نفر در بخش برادران هستند.

 

کد خبر 1157460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha