۱۶کتاب چاپی و ۲۰عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس رونمایی می شوند

آیین رونمایی از ۱۶کتاب چاپی و ۲۰عنوان کتاب صوتی از سوی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان برگزار می شود.

«اسماعیل محمدپور» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت در خصوص آیین رونمایی از 16 عنوان کتاب چاپی و 20 عنوان کتاب صوتی از تازه‌های نشر دفاع مقدس گیلان با اشاره به نام این کتاب ها و نویسندگانشان، اظهار کرد: کتاب «از باغ های سبز چای» خاطرات شفاهی ابوالقاسم عباسی از رزمندگان دفاع مقدس، «از عطش تا عطش» خاطرات شهید روحانی محمدعلی اصغری و «تپه صدو بیست» تاریخ شفاهی محمدرضا باباهادی از رزمندگان دفاع مقدس است که به رشته تحریر در آمده اند.



مدیر ادبیات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه سه کتاب نیز در حوزه بانوان کار شده است گفت: کتاب «استخوان های در گلو» به قلم سمیه ربیعی نگاشته شده که کتاب خاطرات بانوان ایثارگر دفاع مقدس است، کتاب «اشارت های نورانی» به قلم حنانه صفرگر نوشته شده که شامل وصایا و بیانات شهدا با موضوعات آیینی و عرفانی می باشد و کتاب «به وقت شرعی عشق» نیز مجموعه خاطره داستان بر اساس روایت همسران شهیدان است که حنانه صفر گر آنرا به رشته تحریر در آورده است.



وی اضافه کرد: همچنین کتاب «نارنج های تلخ» به قلم سمیه ربیعی نوشته شده که خاطرات همسران ایثارگر دفاع مقدس در این کتاب جمع شده است.



محمدپور ادامه داد: ۱٠ کتاب به نام های «پوتین های خاکی»، «رازهای سر به مهر»، «ساقیان تشنه»، «سرب داغ»، «سرهای سرفراز»، «سوگند به نارنج»، «صدای سکوت»، «گل ها و گلوله ها»، «مین و کمین» و «همنفس» از جمله کتاب های چاپی هستند که توسط مدیریت ادبیات و انتشارات تاریخ شفاهی دفاع مقدس در سال 1400 به قلم سیدرضا پناهی نوشته شده که شامل خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است.



وی در ادامه با اشاره به اینکه 20 عنوان کتاب صوتی نیز امروز رونمایی می شود گفت: این کتاب ها تولید اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان هستند که «سارا جوادی» و «عادله قدیمی» دو گوینده ای هستند که خوانش این کتاب ها را به صورت صوتی انجام داده اند.



مدیر ادبیات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان بیان کرد: کتاب «آژیر خطر» نوشته فرشته قنبری، «برادران عراقی» و «زبر و زرنگ» نویسنده زین العابدین آذر ارجمند، «بنویس میرزا، بنویس» نوشته فرزین فخریاسری، «بچه های ناقلا»، «پیشانی بند»، «زنگ آخر»، «حال ما خوب خراب است»، «مرغ آمین»، «هشتک خیابان شهید ملکی»، «یک دقیقه دیرتر»، «یک شیشه شیر» از نوشته های وجیهه خوشحال از جمله این کتاب های صوتی هستند.



وی اعلام کرد: کتاب «جنگ زدگی» نویسنده مجتبی صفدری، «خودزنی» از کامران سحر خیز، «درس امروز» نوشته الهام اسدی نیا، «زندانی خط مقدم» از میلاد پسندیده، «ضیافتی برای ماهی ها» و «قتلگاه» نوشته اسماعیل محمدپور، «مفقودالاثر روی زمین» نویسنده عادله غلامزاده و کتاب «ملاقات» اثر مجتبی صفدری از دیگر کتاب های صوتی بنیاد حفظ آثار استان گیلان هستند که امروز رونمایی می شوند.

کد خبر 1157464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha