روابط اقتصادی ایران و افغانستان رو به رشد است

جوانمرد قصاب گفت: روابط اقتصادی ما با افغانستان تابع شرایط و موضوعاتی که سایر کشورها می خواستند نبوده و نیست تحریم هایی هم که انجام شد باز روابط ما رو به رشد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد مهدی جوانمرد قصاب، نماینده ویژه رئیس جمهور در کشور افغانستان در برنامه رادیو اقتصاد با بیان اینکه روابط اقتصادی ما با افغانستان تابع شرایط و موضوعاتی که سایر کشورها می خواستند نبوده و نیست تحریم هایی هم که انجام شد باز روابط ما رو به رشد گذاشت، گفت: البته شرایطی ما داریم با توجه به خروج امریکا از افغانستان و بحث کمک های بین المللی به افغانستان که 40 تا 50 درصد بودجه کشور افغانستان را تشکیل می داد یک مقداری ما را با مشکل روبرو کرد .

 

وی افزود: مذاکراتی شکل گرفته برای راه اندازی معادن افغانستان و تأثیری که بخش معادن در اشتغال زایی و خلق ثروت دارد و هدف ایران هم این نیست که بخواهد سنگ های معدنی افغانستان را به صورت خام بیاورد می خواهد سرمایه گذاری کند و معدن افغانستان را تا انجایی که می تواند در خود افغانستان ارزش افزوده ایجاد کند.

 

جوانمرد قصاب با بیان اینکه مواد اولیه که مورد نیاز کارخانجات هست به افغانستان وارد کشور و جلوی مهاجرت هایی که به علت نبود کار در افغانستان هست گرفته می شود، افزود: یکی از کارهایی است که داریم انجام می دهیم مباحث گردشگری سلامت و تنظیم بازار سوخت است که هر وقت به نتیجه رسیدیم اطلاع رسانی می کنیم.

 

نماینده ویژه رئیس جمهور در کشور افغانستان  گفت: در بحث ارتباط ریلی هم تلاش داریم راه آهن به هرات و مزارشریف برسد در مزار شریف به آسیای میانه و چین برسد.

کد خبر 1157491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha