افتتاح سازه بتنی پروژه صحن حضرت زینب و گذاشتن سنگ بنای پروژه صحن امام حسن(ع)

بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) تاریخ افتتاح سازه بتنی پروژه صحن حضرت زینب(ع)و تاریخ گذاشتن سنگ بنای دومین پروژه توسعه در صحن امام حسن(ع) را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، مهندس مهدی قزوینی، ناظر پروژه صحن حضرت زینب(ع) گفت: دبیرخانه آستان مقدس حسینی، 24 اسفند 1400 مطابق با 15 مارس 2022 میلادی را به عنوان موعد مقرر شده برای افتتاح سازه بتنی پروژه صحن حضرت زینب(ع) در نظر گرفته است.

وی افزود: پروژه صحن حضرت زینب(ع) یکی از بزرگ‌ترین پروژه های خدماتی است که آستان مقدس امام حسین(ع) اجرای آن را برعهده دارد. مساحت این پروژه بیش از 152 هزار متر مربع است.

 

قزوینی ادامه داد: این پروژه شامل امکانات متعددی همچون منطقه خدماتی، تل زینبیه، کتابخانه، موزه، بازار سنتی زینبیه، مقام خیمه دارالحرب (فسطاط) است. این پروژه شامل مهمانسرا برای زایران و مجموعه ای از واحدهای بهداشتی است.

ناظر این پروژه گفت: پروژه صحن حضرت زینب(ع) شامل تونلی برای عبور خودروها به طول 750 متر است که میدان شهداء را به مرقد علامه بن فهد حلی در خیابان باب القبله در حرم امام حسین(ع) متصل می کند تا عبور و مرور خودروها به ویژه در مراسم های میلیونی تسهیل شود. بخشی از این تونل یک ماه پیش افتتاح شده است.

 

در همین حال، مهندس علی عدنان، مسئول پروژه صحن امام حسن(ع) گفت:تاریخ گذاشتن سنگ بنا و آغاز اولین مراحل کار در پروژه صحن امام حسن(ع) 24 اسفند 1400 مطابق با 15 مارس 2022 میلادی خواهد بود.

عدنان افزود: کارهای مرحله اول شامل خشک کردن دیوار و اطراف آن است که 450 متر به عمق 40 متر است. این پروژه در ضلع جنوب شرقی صحن حسینی به سمت باب القبله و خیابان جمهوریه و محدوده منطقه بین الحرمین و خیابان امام علی(ع)  قرار دارد.

 

وی ادامه داد: مساحت این پروژه 22 هزار متر مربع است که 75 درصد آن شامل بخش عبادی و سایر آن شامل مجموعه بهداشتی، دفاتر اداری مخصوص آستان حسینی ، مکان ویژه پذیرایی از میهمانان و مکان گمشدگان است. این صحن برای برگزاری مراسم رکضه طویریج خواهد بود.

 

کد خبر 1157494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha