سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان به کانون های فرهنگی و هنری نگاه ویژه داشته باشد

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: خواستار نگاه ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان به کانون های فرهنگی و هنری هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، به  مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  فعالان و اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان دیدار داشتند.

 

پودینه در این دیدار بیان داشت: هزار ۴۰۱ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۱ درصد شهری و۶۹ درصد روستایی هستند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی وهنری مساجد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه جذب جوانان رسالت کانون های فرهنگی و هنری مساجد است، ادامه داد: مسئولان کانون ها فرهنگی و هنری استان با انجام فعالیت ها و کارهای جذاب زمینه حضور جوانان را در مساجد فراهم کرده اند.

 

پودینه  با بیان اینکه بیش از ۸۶ هزار نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان هستند، گفت: طرح تلاوت قرآن کریم شاخص ترین فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در مساجد است.

 

وی افزود: طرح پر کردن اوقاف فراغت کودکان و نوجوانان،  پرورش گروه سرود بچه های مسجد، اجرای مسابقات قرآنی مدهامتان و مجری برنامه های جشن های دهه کرامت از دیگر فعالیت های ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از اقدامات ستاد را تاسیس کتابخانه مخزن دار و باز در مساجد دانست و یادآور شد: ۵۹۴ کتابخانه باز و مخزن دار با ظرفیت بیش از ۶۲۳ هزار جلد کتاب در سطح مساجد سیستان و بلوچستان  وجود دارد.

پودینه با بیان اینکه رویکرد اصلی ستاد وحدت است، گفت: یکی از برنامه‌ها که در این زمینه پیش بینی شده همایش منادین وحدت است.

 

وی افزود: خواستار نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه ریزی سیستان و بلوچستان به کانون های فرهنگی و هنری هستیم.

کد خبر 1157532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha