مراسم گرامیداشت شهید اسماعیلی سزاری در اندیمشک برگزار می‌شود

آئین گرامیداشت و سالگرد شهادت شهید فداکار «محمد اسماعیلی سزاری» و رونمایی از کتاب فداکاری این شهید قهرمان در اندیمشک برگزار می‌شود.

«حسن دهقان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهید فداکار «محمد اسماعیلی سزاری»، مراسم گرامیداشت و رونمایی از کتاب و فایل صوتی این شهید قهرمان با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری غدیر، هیئت رزمندگان اسلام و ستاد یادمان شهید سزاری به منظور آشنایی نسل جوان با فرهنگ جهاد و شهادت و همچنين معرفی این قهرمانان ملی به جوانان برگزار می‌شود.

 

دبیر مراسم گرامیداشت شهید اسماعیلی سزاری افزود: کتاب این شهید قهرمان که توسط «مرتضی عرب‌حجی» و به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده، فردا (سه‌شنبه ۲۴ اسفند) ساعت ۱۶ در سالن اجتماعات شهید قاسم‌زاده خیابان شهید پیل‌پا رونمایی خواهد شد.

 

وی اذعان کرد: شهید اسماعیلی سزاری با از خودگذشتگی و فداکاری در اسفندماه سال ۱۳۶۴ با نثار جان خود، سبب جلوگیری از سقوط قطار مسافربری به دره‌ای شد که دره «مرگ» نام دارد و توانست جان ۷۵۰ رزمنده دوران دفاع مقدس را از مرگ حتمی نجات دهد.

 

دهقان خاطر نشان کرد: فداکاری و از خودگذشتگی این شهید والامقام، درس‌های بزرگی را به نسل امروز به ویژه جوانان و جامعه کارگری کشور خواهد داد.

 

کد خبر 1157587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha