بیش از ۴ میلیون ترقه در کردستان کشف شد

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار عدد ترقه و بیش از ۱۹۰ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه در استان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در روزهای پایانی سال جشن‌های نوروزی در پیش داریم و آخرین بار قبل از کرونا جشن‌های شاد و مفرح نوروزی در ۲۲ گولان سنندج اجرا شد که ‌وظیفه فرماندهی انتظامی استان در این راستا سنگین بود.

 

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی رکن اصلی ایجاد امنیت مردم است، افزود: رسم سنت دیرینه چهارشنبه آخر سال توسط برخی از افراد سودجو با اقدامات تخریبی و ترقه‌های در حد بمب دستی پیش می‌رود که شادی مردم را تبدیل به عزا کنند اما تلاش نیروی انتظامی ایجاد امنیت بین مردم است.

 


فرمانده انتظامی کردستان با اعلام اینکه به عنوان پلیس مخالف شادی نیستیم و هرچقدر جامعه شادتر باشد آرامش بیشتر به جامعه برمی‌گردد، خاطر نشان کرد: آماده‌باش صد درصد هستیم و با مخلان نظم و امنیت برخورد می‌کنیم.

 

 

سردار آزادی تصریح کرد: سال گذشته در چهارشنبه سوری ۲۵ مصدوم داشتیم که از این تعداد هشت نفر بستری شدن و شب عید ۱۸ مصدوم داشتیم که شش نفر بستری شدند و  هیچگونه فوتی در استان اتفاق نیفتاد.

 

 

با مخلان امنیت قاطعانه برخورد می‌شود

 

 

وی تاکید کرد: کسانیکه بخواهند ناامنی ایجاد کنند قاطعانه با آنها برخورد خواهد شد و در ایام تعطیل در بازداشت خواهند بود.

 

 

فرمانده انتظامی کردستان اعلام کرد: بالغ بر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار عدد ترقه و بیش از ۱۹۰ کیلوگرم مواد پیش‌ساز محترقه در استان کشف شده است.

 

 

کردستان در زمینه وقوع سرقت جزو‌ استان‌های آخر کشور است

 

 

سردار آزادی با اشاره به موضوع سرقت در استان یادآور شد: در بحث سرقت آمار در کردستان نسبت به سطح کشور بسیار پائین‌تر است و این بیانگر فرهنگ بالای مردم این استان است که با احتساب یک میلیون و ۶۰۰ هزار جمعیت استان جزو استان‌های آخر در زمینه وقوع سرقت هستیم و نسبت به سال قبل چهار درصد کاهش داشته‌ایم.

 

 

وی اضافه کرد: در استان هیچ سرقت مسلحانه‌ای اتفاق نیفتاده و این بیانگر آگاه‌سازی اصحاب رسانه، فرهنگ بالای مردم و تلاش نیروی انتظامی بوده است.

 

 

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه سنندج جرم‌خیزترین شهر استان است، بیان کرد: ۴۰ درصد جرائم در سنندج اتفاق می‌افتد.

 

 

افزایش ۲۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان

 

سردار آزادی با اشاره به وضعیت کشف مواد مخدر در استان گفت: میزان کشفیات در این حوزه چه در بحث معتادین متجاهر و چه در بحث خرده فروش‌ها ۲۵ درصد افزایش کشفیات داشتیم که  بیشترین کشفیات مربوط به تریاک بوده است.

 

 

محدودیتی در تردد شب عید اعمال نمی‌شود

 

 

رئیس پلیس راهور کردستان نیز در این نشست اضافه کرد: در شب چهارشنبه سوری و شب عید محدودیتی در تردد اعمال نمی‌شود اما نظارت صورت خواهد گرفت.

 

 

سرهنگ برزو مرادی اعلام کرد: شماره خودروهایی که احساس ناامنی را ایجاد کنند یادداشت و توقیف خواهند شد.

 

 

وی افزود: نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک فعال است و در روزهای تعطیل ایام عید به مخاطبان خدمات ارائه می‌شود و دفاتر خدمات خودرویی نیز باز است.

 

 

میزان رشد اعتیاد در تعطیلات بیشتر خواهد شد

 


سلیم کریمی جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست تصریح کرد: به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست اوقات فراغت، میزان رشد اعتیاد در تعطیلات بیشتر خواهد شد و بازگشت و عود اعتیاد نیز انجام می‌شود.

 

 

وی گفت: اصلاح باورهای غلط بزرگترین راهکار پیشگیری از اعتیاد است که اصحاب رسانه می‌توانند در این راستا کمک کنند.

 

 

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اضافه کرد: گرمخانه‌ها تا ۲۰ فروردین باز خواهد بود.

کد خبر 1157695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha