۱۰۵ مسجد شیراز در طرح بازدید ایمنی آتش نشانی شیراز قرار گرفتند

قانع گفت: در برگزاری جشنواره «شهر ایمن»، تفاهم نامه با مساجد و حسینیه ها انجام شد و ۱۰۵ مسجد در این طرح بازدید ایمنی شدند و آموزش در تمامی مساجد برای خدام و مردم به انجام رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی قانع»، در نشست خبری در خصوص اقدامات سازمان در پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال و توصیه های ایمنی گفت: سازمان آتش نشانی شیراز 32 ماموریت در چهارشنبه پایان سال داشتیم که 24 مورد مربوط به حوادث بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: 23 ایستگاه عملیاتی داریم  و در مرحله نخست آمادگی کامل برای پیشگیری از حوادث و سپس آموزش برای شهروندان را داریم و در شب چهارشنبه سوری امسال در 30 نقطه از شهر به جز ایستگاه های عملیاتی، خودروهای آتشنشانی مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد: آمادگی هر گونه همکاری در تامین ایمنی مناطق را داریم و اقدام مقابله ای با شهروندان نخواهیم داشت متاسفانه اغلب شاهد استفاده از ترقه های دست ساز که هزینه های کمتری دارد، هستیم که حوادث تلخی را رقم می زند و امسال شاهد قطع انگشتان 2 دست نوجوان ۱۳ساله در «حسین آباد» بودیم

قانع تصریح کرد: حوادث چهارشنبه سوری صد در صد قابل پیشگیری هستند و والدین نقش بسیاری در جلوگیری از انجام رفتارهای پر نظر توسط فرزندان خود در چهارشنبه سوری هستند. 

وی ادامه داد: در جشنواره «شهر ایمن» از محلات پر خطر بازدید داشتیم و در ماه های آخر سال بخش ویژه ای را برای چهارشنبه پایان سال در توجیه مناطقی که دچار حادثه بود در نظر گرفتیم و پویش «نه به چهارشنبه سوری» نیز اجرا شد. 

قانع اضافه کرد: برای آگاه سازی مردم برای جلوگیری از رفتار های پر خطر، بروشورهایی توسط پاکبانان توزیع شد و بر پل های هوایی بیلبوردهایی برای آگاه سازی مردم استفاده شد و به آگاهی شهروندان با کمک صدا و سیما پرداختیم.

وی گفت: بعضی از شهروندان اقدام به آتش روشن کردن در محل سکونت خود میک نند که باعث آتش سوزی های زیادی می شود  وحتی اگر آتش بسیار کوچک و کم باشد حوادث جبران ناپذیری رخ می دهد و استفاده از بعضی از مواد محترقه عمل نکرده باعث وقوع حادثه بزرگ می شود.

قانع تاکید کرد: حتما آتش باید خاموش شود چون با اولین وزش باد شعله ها دوباره فوران می کند  و 150 آتش نشان داوطلب آموزش دیده به عنوان پشتیبان کننده در شب چهر شنبه سوری در نظر گرفته شده اند

و نیروها در تمامی شیفت ها در حالت آماده باش هستند و همکاری با حوزه اورژانس نیز ایجاد شده است.

وی افزود: حادثه آتش سوزی در منازل مسکونی تاکنون نداشته ایم و با اطلاعات جدید که بعد از روز چهارشنبه سوری خواهیم داد ، امیدواریم شاهد وقوع حادثه جدی نباشیم.

قانع اعلام کرد: با حمایت شورای اسلامی شهر شیراز، بودجه سازمان آتش نشانی در بخش عمرانی رشد 382 درصدی داشته و ۱۵۱ میلیارد تومان بودجه امسال است که امیدواریم با حاکمیت های ویژه شورا این بودجه را جذب کنیم.

وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی در زمان هایی که ترافیک نیست به حادثه اعزام می شوند و در زمان پیک ترافیک خودروها در ۱۲منطقه مستقر هستند و به طور کامل حضور دارند که در ایام نوروز 2 برابر خواهند شد.

 قانع تاکید کرد: از  7 مهر با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز، برگزاری جشنواره «شهر ایمن» شروع شده و تا ۷ اسفند در پنج محور اصلی ادامه یافت و اختتامیه آن در فروردین اجرا خواهد شد. 

وی اعلام کرد: در برگزاری جشنواره «شهر ایمن»، تفاهم نامه با مساجد و حسینیه ها انجام شد و  ۱۰۵ مسجد در این طرح بازدید ایمنی شدند و آموزش در تمامی مساجد برای خدام و مردم به انجام رسید که در 22 محله پر خطری که شناسایی شده بودند این طرح برگزار شد و در بیش از 850 مدرسه بازدید ایمنی انجام شد و یک هزار و 394 نفر را به جمع تاکسی و اتوبوس آتش نشان را اضافه کردیم.

کد خبر 1157704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha