تطبیق آثار هنری با معارف مهدویت، دل های بسیاری را به این الگوی آرامش بخش هدایت می کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هر اثر هنری در ذات خود نیروی اثر و جاذبه ای دارد که اگر با معارف دینی و مهدوی تطبیق شود و بر اساس این معیار خرج شود؛ بی تردید دل های بسیاری را به این الگوی آرامش بخش هدایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا علیزاده، دوشنبه شب(23 اسفند) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی خانواده و سبک زندگی مهدوی گفت: سبک زندگی مهدوی همان سبک زندگی اسلامی است به این معنا که دین مبین اسلام با ارائه بهترین روش های فردی و اجتماعی زندگی انسان ها را در مسیر درستی قرار داده است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: پس هر چه در زمینه سبک زندگی اسلامی مطرح است می تواند با یک نگاه عالمانه، سبک زندگی مهدوی باشد.

 

 

وی با طرح این پرسش که با توجه به تغییرات گسترده در حوزه های ارتباطی در شرایط کنونی جامعه چه باید کرد تا این آموزه ها و نوع نگاه مبتنی بر مهدویت و انتظار بیش از هر زمان دیگری به نسل جوان و نوجوان منتقل شود؟ اظهار کرد: بی تردید عزم همگانی و اراده جمعی می خواهد.

 

 

 

علیزاده ادامه داد: وعاظ، خطبا، مداحان، سخنرانان، مؤثران فرهنگی و هنری، معلمان فکری جامعه و... باید در یک حرکت هم افزا و مشترک به نقل، ترویج و روایت آموزه های این سبک و روش زندگی به قشرهای مختلف جامعه همت گمارند و در این راستا خانواده و محیط تحصیلی، مجالس دینی، نهادهای تخصصی، هنر و رسانه از جمله راه های ارتباطی مؤثر برای درک بهتر مبحث مهدویت است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: در این میان آثار هنری برگرفته از سبک زندگی مهدوی نقش مؤثر و پررنگی دارد و هر اثر هنری در ذات خود نیروی اثر و جاذبه ای دارد که اگر با معارف دینی و مهدوی تطبیق شود و بر اساس این معیار خرج شود؛ بی تردید دل های بسیاری را به این الگوی آرامش بخش هدایت می کند.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گزارش داد:  فراخوان جشنواره در آبان ماه ۱۴۰۰ توزیع و ۲۰ اسفند آخرین مهلت ارسال آثار اعلام شد که در این بازه زمانی ۲۰ استان آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کردند.

 

 

وی بابیان کرد: آثار رسیده در بخش های عکاسی حرفه ای، پوستر، مقاله، دلنوشته، خوشنویسی و بعد هم که طبق نظر داوران بخش عکس موبایلی به دلیل کثرت آثار رسیده؛ اضافه شد در مجموع یک هزار و ۱۳۲ اثر است که از این تعداد بیشترین آثار در بخش عکس  حرفه ای با ۲۹۱ اثر است.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: تعداد عکس های موبایلی را هم ۱۲۲ عکس دانست و افزود: ۱۸۵ پوستر، ۱۲۸ مقاله، ۲۱۴ دلنوشته و ۱۹۲ اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال شد.

 

 

وی در پایان از زحمات بنیاد فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی کرمان قدردانی کرد.

 

 

 

کد خبر 1157849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha