مهمترین برنامه ما تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در عرصه فرهنگ و هنر است

فائزی گفت: مهمترین برنامه ما تربیت نیروی انسانی ماهر، متعهد و متخصص در عرصه فرهنگ و هنر و جریان ساز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، «محمدحسین فائزی» در جلسه امضای تفاهم نامه مشترک میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه هنری قزوین بیان کرد: این تفاهم نامه به منظور ایجاد مرکزی برای تربیت هنرمند حرفه ‌ای برای ورود به بازار کسب و کار در دستور کار قرار گرفته و اواخر فروردین ماه راه اندازی خواهد شد و تابستان سال آینده خروجی ‌های این مرکز فرهنگی به بار خواهد نشست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: قزوین دارای ظرفیت و توان بالای هنری است و اجرای طرح های مشترک می تواند هنرمندان پرتوان و خلاق استان را به جامعه هنری کشور معرفی کرده و فضای مناسبی برای ارائه آثار هنرمندان این استان ایجاد کند.

 

وی تصریح کرد: مهمترین برنامه ما تربیت نیروی انسانی ماهر، متعهد و متخصص در عرصه فرهنگ و هنر و جریان ساز انقلاب اسلامی است.

 

فائزی تاکید کرد: در حوزه فرهنگ و هنر نواقص زیادی داریم و نگاه ما ساختاری نیست و اینجا قرار نیست تنها آموزش داده شود بلکه آموزش، بخشی از تربیت و جزو مهارت های گروهی مدنظر است و مدرک گرایی در دوره های آموزش حذف خواهد شد.

 

وی افزود: مخاطبان اصلی این مرکز جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال هستند و مجموعه برنامه‌هایی برای رقابت و رشد افرادی که توانمندی‌های هنری دارند مورد تاکید است.

 

در ادامه مدیر حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: این تفاهم نامه در ۹ ماده تنظیم شده و بر اساس مفاد آن بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود در استان برای تربیت هنرمند کنشگر و انقلابی حرفه ای در تراز انقلاب، ایجاد هم افزایی در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری مشترک، ایجاد مجموعه های نوین و کارآمد برای تربیت نیروی متخصص و توانمند هنری و رسانه ای در برنامه های مشترک به مدت پنج سال بین 2 دستگاه پیش بینی شده است.

 

«محمدرضا امامقلی» افزود: براساس این تفاهم نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر را در اختیار حوزه هنری قزوین قرار خواهد داد تا فعالیت های فرهنگی مشترک را تداوم دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: این مرکز در فاز اول در قالب سه بخش تصویری، هنرهای ادبیات پایداری، آفرینش های ادبی به فعالیت خواهد پرداخت و تیم هایی که علاقه مند هستند با برنامه های تدوین شده تربیت می شوند تا برای کنشگری در عرصه مسائل استان و کشور فعالیت کنند.

 

 مدیر حوزه هنری قزوین یادآور شد: ما معتقدیم با تعامل و قرار گرفتن در کنار یکدیگر می توانیم فضای مثبتی را در میان هنرمندان و مسئولان ایجاد کنیم.

 

کد خبر 1157910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha