اعلام برنامه های نیمه شعبان در کرمان/همدلی یکی از جلوه های جامعه مهدوی است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اعلام برنامه های نیمه شعبان گفت: یکی از جلوه های جامعه مهدوی؛ همدلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین انجم شعاع، سه شنبه(۲۴ اسفند) در نشست خبری به منظور اعلام برنامه های نیمه شعبان گفت: اعتقاد شیعه به مهدویت روشن و مبرهن است.
 

 



رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: آنچه مهم است آمادگی برای ظهور است و کسانی آماده هستند که امتحان خود را خوب پس داده باشند و با گفتار و رفتار خود زمینه ظهور را فراهم کنند.

 




وی با تاکید بر اهمیت مهدوی شدن جامعه به منظور فراهم آمدن زمینه ظهور؛  یکی از جلوه های جامعه مهدوی را همدلی و در فکر یکدیگر بودن دانست و بیان کرد: در فضایی که علیه مهدویت کار می شود وظیفه ما تبلیغ و ترویج فرهنگ انتظار است.

 




انجم شعاع اظهار کرد: اگر  محتوای مهدویت متقن، علمی و قابل قبول برای نسل جوان نباشد؛ در اعتقادات او تشکیک ایجاد می شود.

 




وی با توصیه به اهتمام به دعای وارده از ناحیه مقدسه حضرت ولی عصر " اللهم الرزقنا توفیق الطاعه و بُعد المعصیه و..." تصریح کرد: حضرت در این دعا شخص، خانواده و جامعه مهدوی را معرفی می کنند.

 



رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان توجه به حلال و حرام در زندگی فردی؛ هدایت و استقامت در زندگی خانوادگی و داشتن دانش و بینش در زندگی اجتماعی و... را از نکات قابل توجه در این دعا دانست.

 





وی ترویج فرهنگ مهدویت را علاوه بر ثواب، باعث رشد و تعالی دانست و با تاکید بر اینکه همه وظیفه ترویج این فرهنگ را دارند؛ تصریح کرد: برنامه های نیمه شعبان در دو بخش مراسم و محتوایی برگزاد می شود.

 



انجم شعاع گفت: برگزاری جشن نیمه شعبان در مساجد، محلات و هیئت ها برگزار می شود اما مهدیه حضرت صاحب الزمان به طور ویژه دو شب برنامه همراه با نورافشانی دارد و احیای شب نیمه شعبان را نیز برگزار می کند.

 

 




وی اجتماع مهدویون ساعت ۱۵ عصر پنجشنبه هفته جاری؛ اجتماع مردمی ساعت ۲۱ شب نیمه شعبان همراه با دعای استغاثه در مهدیه صاحب الزمان، راه اندازی کاروان های شادی از چهارشنبه تا جمعه جاری، پخش دعای سلامتی امام زمان همراه با نورافشانی آسمان در شب نیمه شعبان همراه با ندای لبیک یا مهدی در سراسر استان و بیش از ۵۰ نقطه از شهر کرمان را از جمله برنامه های مهم عنوان کرد.

 

 



وی ادامه داد: جشن نیمه شعبان در جوار مرقد شهید گمنام پارک مادر ساعت ۱۹ پنجشنبه، جشن بزرگ میلاد نور ساعت ۱۹ روز ۲۷ اسفند در سالن فجر، احیای نیمه شعبان در مساجد و تکایا و در پارک مادر در جوار مرقد شهید گمنام، برگزاری مسابقه حفظ دعای عهد، استفاده از فضای مجازی و تبلیغات میدانی و... را از دیگر برنامه های بزرگداشت نیمه شعبان است.
 

کد خبر 1157957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha