بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از پروژه ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س)

پروژه ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) در کربلا بخشی از طرح جامع توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) است که کار طراحی و اجرای آن به متخصصان داخلی کشورمان واگذار و به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات درحال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» از پروژه عظیم صحن عقیله بنی هاشم(س) در کربلا بازدید و با دست اندرکاران این پروژه گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب در این بازدید، احداث صحن عقیله بنی هاشم(س) به دست مهندسان توانمند ایرانی را خدمتی بزرگ به زائران اباعبدالله الحسین(ع) و به مثابه باقیات صالحات و صدقه جاریه برای دست اندرکاران این پروژه خواند و ابراز امیدواری کرد که به زودی با افتتاح و بهره برداری از این صحن، شاهد رفاه بیشتر زائرین حضرت سید الشهدا (ع) باشیم.


سرپرست حجاج ایرانی همچنین به مهندسان و دست اندرکاران این پروژه توصیه کرد حال که خداوند متعال دو نعمت زیارت و خدمت را توأمان به آنها عطا کرده، این فرصت مغتنم را مغتنم شمرده و تلاش کنند به معنای واقعی کلمه هم زائر و هم خدمت گذار زائر باشند.


گفتنی است پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم(س) که در ضلع جنوب غربی حرم امام حسین (ع) در سمت باب الراس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده است؛ بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم سیدالشهداء محسوب می‌شود که در ۴ طبقه احداث و مجموعه ای از شبستان های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود، همچنین با اجرای این صحن تل زینبیه به شکل تپه احیا خواهد شد.

کد خبر 1157962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha