بیش از ۶۰ درصد کانون های مساجد استان کرمانشاه روستایی هستند

حجت الاسلام کلات پور، گفت: ۶۱ درصد کانون های مساجد استان کرمانشاه در روستاهای استان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، حجت الاسلام افشین کلات پور  در نشست خبری که امروز (۲۴) بمناسبت سالروز تاسیس کانون هاي مساجد برگزار شد،گفت: ۵۷۵ کانون فرهنگي هنري در مساجد استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر ۳۳ هزار نفر  در حال فعالیت است.

 

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه افزود:در حال حاضر ۶۱ درصد از کانون‌ها روستايي و ۳۹ درصد شهري با وجود سه مذهب شیعه، سنی و اهل حق با کمترین اختلاف و بیشترین اشتراکات درینی در حال فعالیت هستند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کانون ها  از حمايت‌ها و اعتبارات استاني بهره نبردهند اما با زحمات و تلاش‌هاي شبانه‌ روزي کارکنان ستاد استان و کانون هاي فهما، به جايگاه چهارم کشوري رسیدیم و شهر کرمانشاه در ارزيابي شهرهاي داراي ۱۵۰ تا ۲۰۰ کانون فرهنگي هنري  رتبه اول را کسب  و در ارزيابي کشوري؛ شهرهاي دالاهو، ثلاث باباجاني و گيلانغرب نيز شايسته تقدير شدند.

 

 

حجت‌الاسلام کلات پور، با اشاره به آسيب وارد شده به زيرساخت‌هاي کانون هاي مساجد در پي زلزله و سيل، خاطر نشان کرد: زيست بوم بچه هاي مسجد از سال ۱۳۹۷ و همزمان با شيوع ويروس کرونا آغاز به کار کرد و با ظرفيتي که در فضاي مجازي داشت عمل کرد بسيار خوبي را از بچه‌هاي مسجد را در اين عرصه به نمايش گذاشت و با توجه به اینکه اعمال برخی محدودیت ها از طرف ستاد مقابله با کرونا  اعلام شده اما کانون های مساجد تعطیل نشدند بلکه در فضای مجازی به تولید محتوا پرداختندوچون شبکه فراگیر بود احتیاج بحضور افراد در میدان نداشت و همه با هم از افکار و ایده های هم بهره می برند.

 

 

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: کانون مساجد با ۴۰ برنامه در قالب ۱۲ رواق و ۳ شبستان مشغول به فعالیت هستند و بنا به سلیقه و توان خود در فعالیت ها شرکت می کنند.

 

 

وی با اشاره به فرامین رهبر انقلاب درمورد مواسات و همدلی گفت: با همت موسسه حضرت خديجه(س) و خيرين برنامه تلويزيوني سمت خدا و با محوريت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد طرح نذر قرباني اول ماه اجرا می شود و تا کنون  ۱۲ مرحله محموله گوشت گرم  و دو مرحله مشارکتي ذبح قرباني به ارزش ۴۰ ميليارد ريال در استان انجام و در بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شده است.

 

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به برگزاري پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان،افزود:  مسابقات امسال با شرکت ۶۸۵ نفر در ۱۰ رشته قرآني و رشدي بسيار خوب در کشور بي نظير بود.

 

 

 

کد خبر 1158040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha