۱۰ هکتار به مساحت گلخانه‌های خراسان جنوبی افزوده می‌شود

جعفری از اعطای تسهیلات برای احداث سازه های گلخانه ای خبر داد و گفت: ۱۰ هکتار به مساحت گلخانه‌های خراسان جنوبی در سال آینده افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی جعفری» امروز (۲۴ اسفند) در حاشیه تور رسانه ای بررسی دستاوردهای گلخانه ای خراسان جنوبی که با بازدید از مجتمع گلخانه ای محمدیه شهرستان خوسف انجام شد، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که در حوزه کشاورزی دانش بومی، علمی و تجربه رایکدیگر ادغام کنیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به صرفه جویی آب در کشت گلخانه ای، گفت: کاشت محصولات گلخانه‌ای موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی و بهره وری اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌شود.

 

وی با اشاره به سودی که عاید گلخانه داران می شود، تصریح کرد: تولید یک کیلوگرم محصول در خارج گلخانه ۳۵۰ لیتر آب نیاز دارد و اگر این محصول داخل گلخانه کاشت شود مثل سبزی و صیفی ۳۵ لیتر و گیاه  آلوئه‌ورا هفت لیتر آب نیاز دارد بنابراین ۵۰ برابر  صرفه جویی در مصرف آب را خواهیم داشت.

 

جعفری در ادامه با اشاره به هزینه های بالای احداث سازه های گلخانه ای، افزود: برای حمایت از گلخانه داران در این زمینه تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره  ۱۸ و به ازای هر مترمربع ۸۵۰ هزار تومان پرداخت می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این تسهیلات با سود ۱۰ درصد پرداخت می شود و دولت هم ۳ درصد یارانه به این تسهیلات می دهد، گفت: در نهایت این تسهیلات با سود هفت درصد پرداخت می شود.

 

وی یادآور شد: تا قبل از این مشکلی که در این زمینه  وجود داشت عدم پرداخت ۳ درصد یارانه دولت بود که اخیرا برطرف شده و  از ابتدای سال آینده ما به التفاوت ۳ درصد واریز می شود.

 

جعفری در ادامه مبلغ کل این ۳ درصد یارانه دولتی برای احداث سازه های گلخانه ای را در استان ۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  خاطر نشان کرد: در صورت همکاری بانک کشاورزی و منابع آب در سال آینده فاز دوم و سوم مجتمع گلخانه‌ای در استان عملی خواهد شد.

 

وی در پایان پیش بینی کرد از سال آینده ۱۰ هکتار دیگر از اراضی استان به گیاهان گلخانه ای افزوده می شود تا سطح زیر کشت آن افزایش یابد.

 

 

کد خبر 1158044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha