اقلام آتش سوزی ایمن بسازیم

صنایع نظامی ما توانایی ساخت بهترین وایمن ترین اقلام اتش بازی را دارند. برای جلوگیری از خروج این همه ارز از کشور وپیشگیری از سوانح تلخ وکشنده اینگونه اقلام داخلی در مراکزی معین عرضه شوند.

مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی، یادداشتی را به مناسبت چهارشنبه سوری در اختیار خبرگزاری شبستان گذاشته است که در زیر می خوانید:
هرسال با نزدیک شدن اخرین چهارشنبه سال اضطراب ونگرانی خانواده های ایرانی را فرا می گیرد. از روزهای اول هفته صداهای گوشخراش انفجار در گوشه وکنار شهر خبر از نزدیک شدن حوادث شوم را میدهند.


سوختگی های سخت وغیر قابل درمان از دست دادن بینایی چشم و خود چشمها؛ نابودی قدرت شنوایی برای همیشه و قطع انگشتان و دهها عیب ونقص فیزیکی وروحی وعصبی اثار بجا مانده از یک رسم وسنت دیرینه است که امروز منحرف شده اند.


سالمندانی که صداهای انفجار کنار پای انها موجب بروز وحشت وانواع سکته های قلبی ومغزی میگردند.
گاهی در عالم تخیل خودرا در میان خطوط مقدم جبهه های جنگ احساس کرده و انواع صداهای وحشتناک اطراف مارا به ان روزگاران پرتاب میکنند.


در دوران کودکی ونوجوانی ما چند کپه خار ومقوا را بزرگترها اتش زده و با چند ترقه وفشفشه بی خطر چهارشنبه ما سوری میشد.اما در سه دهه گذشته ملیونها دلار ارز از کشور خارج شده وبجای انها اقلام وادواتی وارد کشور میشوند که خطر کمتری از مهمات واقعی ندارند.


در اواخر روز دیگر کار به قوطی های خالی اسپری و کپسول گاز پیک نیکی میرسند.
که ترکشهای ناشی از ورقهای فلزی ظروف اسپری تیز تر از چاقو وتیغ میباشند. از همه وحشتناکتر اینکه گاهی اینگونه اقلام از پشت بامها پرتاب میشوند.
 پدران ومادران حالات نگران ومضطرب پدرها ومادر های دیگر را بخوبی درک میکنند. به دریا رفته میداند مصیبتهای طوفانرا.
سی سال است که بعنوان اسیب شناس اجتماعی
در مقالات مختلف و مصاحبه ها عرض میکنم:

صنایع نظامی ما توانایی ساخت بهترین وایمن ترین اقلام اتش بازی را دارند.
برای جلوگیری از خروج این همه ارز از کشور وپیشگیری از سوانح تلخ وکشنده اینگونه اقلام داخلی در مراکزی معین عرضه شوند.
شهرداری ها  ومعاونت  فرهنگی مرتبط با آن ها در پارک ها وبوستان ها مراسم چهارشنبه سوری را با فعالیت های مجاز ونشاط آفرین اجرا نمایند و خانواده ها نیز در کمال محبت در کنار هم ساعات شاد و فراموش ناشدنی را خلق نمایند.

کد خبر 1158090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha