خودسازی زمینه ساز انتظار واقعی است/ با تصرفات غیرقانونی زمین و منابع طبیعی  با جدیت برخورد شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه تلاش برای خودسازی، در راستای انتظار و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) است، گفت: باسیتی با تصرفات غیرقانونی زمین و منابع طبیعی با جدیت برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۴ اسفند) در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان ثبت اسناد و املاک استان ایلام، با تبریک اعیاد شعبانیه و به ویژه میلاد مسعود حضرت حجت(عج) اظهار کرد: ماه مبارک شعبان فرصتی برای تلاش آباد شدن قلب ها و حضور در ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه انتظار بالاترین فریضه دینی است، یادآور شد: آنچه برای ما مسلمانان به خصوص شیعیان در عصر حاضر مهم است، ظهور امام زمان(عج) و ترویج فرهنگ انتظار است، بنابراین واژه انتظار ظهور در فرهنگ شیعه جز باورهای ما است.

 

وی تصریح کرد: کسی که منتظر حضور امام زمان(عج) است، از والاترین نعمت های الهی برخوردار شده است که سعادتی بسیار بزرگ است، لذا اولین کاری که نیاز است در راستای انتظار و زمینه سازی برای ظهور حضرت انجام  دهیم، تلاش برای خودسازی است.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه خودسازی یعنی اینکه کارمان را خوب انجام دهیم و حق را  پذیرا باشیم، تصریح کرد: امروز در جامعه با یک مشکل مواجه هستیم که بیشترین مراجعات را در زمینه اسناد به خود اختصاص می دهد و آن این است که خیلی از زمین ها سند دارند اما آنها را منابع طبیعی تصرف کرده‌اند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: طبیعتا اگر این زمین ها، معارض محلی نداشته باشند و حق دیگران  هم نباشد، باید این زمین ها را دولت و منابع طبیعی پس داد، چرا که این زمین ها زمانی جزو انفال بوده و شخص آن ها را احیا کرده است،حالا شاید اجرت یا درصدی بخواهد.

 

وی تصریح کرد: یک مالکیت عرفی در استان داریم که زمین ها و مناطقی با نام ایل های استان گره خورده و تقسیم شده است، بحث عرفی بودن ملکیت زمین ها  را هم باید با ارائه راه حل مناسب، مورد توجه قرار داد.

 

امام جمعه ایلام گفت:  امروز لازم است با توجه به اهمیت منابع طبیعی در زندگی و حیات انسان، از طبیعت محافظت کرد، حیات طبیعت، وحوش، حیات انسان ها به احیای طبیعت بستگی دارد، لذا حاکمیت باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند و  برای کنترل مالکیت خصوصی نیز باید برنامه های را در مد نظر قرار داد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: برخی افراد بیشتر از حق خودشان، زمین هایی را تصرف کرده‌ و چیزی که متعلق به دیگران بوده  را طلب می کنند که در این موارد باید به صورت استانی تصمیم گیری شود، این افراد قطعه ای زمین برای فضای سبز یا مدرسه گذاشته اند و یک سری افراد سودجو نیز حق مردم را ضایع می‌کنند که باید این موارد نیز مورد بررسی و کنترل قرار گیرد.

کد خبر 1158093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha