حجاب و عفاف نمود عینی حفظ کرامت انسانی است

قاسمیان گفت: حجاب و عفاف نمود عینی حفظ کرامت و شخصیت انسانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از استانداری اردبیل، «رضا قاسمیان» در جلسه صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف، گفت: برای حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از سقوط شخصیت انسان به جنسیت باید عواقب این سقوط با اقدامات فرهنگی تبیین شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به از بین رفتن شخصیت انسانی خصوصا شخصیت زن در جوامع غربی و بی تفاوتی نسبت به شان انسانی در این جوامع، تصریح کرد: در دین اسلام و کشور ما بر محبت و کرامت انسانی همگام با تامین امنیت، رفاه و آزادی تاکید شده است.

 

این مقام مسئول تهاجم فرهنگی غرب و ایجاد نظام سلطه گری بر جوامع در خصوص از بین بردن عفت عمومی را یادآور شد و اظهار داشت: در جامعه اسلامی ما این موضوعات پذیرفتنی نیست و باید با اقدامات ایجابی و فرهنگی ، ارزش و اهمیت زندگی اجتماعی اسلامی که بر پایه معنویت ایجاد می شود، در جامعه نهادینه شود.

 

قاسمیان تقویت معنویت را جزو شاخص های عفاف و حجاب عنوان کرد و افزود: تقویت معنویت در همه حوزه های اجتماعی و خصوصا در بین کارکنان دستگاههای اجرایی ضروری بوده و به عنوان بیمه عمر انسان ها در جلوگیری از سقوط شخصیت انسانی عمل می کند.

 

وی با اشاره به تدوین شاخص های حجاب و عفاف و اجرای آن در دستگاههای اجرایی بیان کرد: تمامی جایگاه های اداری به واسطه خون هزاران شهید ایجاد شده و پاسداری از این جایگاه نیازمند حفظ و ارتقای معنویت و عفاف این سنگرهای خدمت رسانی است.

 

معاون استاندار اردبیل یادآور شد: شهدا برای حفظ شان و شخصیت انسانی جان خود را فدا کرده اند و وظیفه ما به عنوان خادمان ملت در سنگر اداری ، حفظ ارزش های دینی و کرامت انسانی برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی است.

 

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام «ابراهیم میر عباس زاده» با اشاره به تدوین و ابلاغ شاخص های حجاب و عفاف به دستگاه های اجرایی بر عملیاتی شدن این شاخص ها در دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل اضافه کرد: شاخص های عفاف در گفتار، عفاف در رفتار، عفاف در معاشرت به طور جداگانه برای برادران و خواهران مشخص شده و اجرای آن ضروری است.

 

وی با تاکید بر نظارت درون دستگاهی بر اجرای شاخص های حجاب و عفاف در ادارات استان، اعلام داشت: گروه های مطالبه گر جهادی نیز بر روند رعایت عفاف و حجاب در دستگاه ها نظارت کرده و بدون چشم پوشی تمام نتایج استخراج و دستگاه های برتر اعلام می شوند.

 

در این جلسه از دستگاههای برتر در اجرای عفاف و حجاب تجلیل و شاخص های تدوین شده حجاب و عفاف رونمایی شد.

کد خبر 1158094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha