فروردین؛ بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاروج

بهمن سال ۹۹ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاروج افتتاح شد اما به گُل ننشست و حالا فروردین سال پیش رو، بهار فعالیت های این فضای فرهنگی در شهرستان اعلام شده است.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی _ فاروج؛ سال 88 ساخت 18 باب کتابخانه روستایی و چهار باب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مصوب شد که سه باب از این کتابخانه ها و یک باب از مراکز کانون پرورش فکری، سهم فاروج بود. جانمایی و ساخت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان  فاروج در سال 89 آغاز شد ولی به رغم اینکه مسئولان وقت، بارها از افتتاح آن در سال 90 خبر داده بودند، اما این افتتاح تا بهمن 99 به طول انجامید.

 

به رغم افتتاح این فضا و دادن قول مساعد مسئولان مرتبط برای برطرف کردن نواقص باقی مانده و تامین هزینه های لازم برای بهره برداری کامل از این طرح در روز افتتاح اما درب این فضای فرهنگی کاملا به روی کودکان و نوجوانان فاروج باز نشد و حالا در آستانه بهار به نظر می رسد این گلستان به حضور گلها معطر می شود.

 

طرح کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فاروج  تحویل داده شده است

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: بهره برداری از این طرح به رغم افتتاح آن مدتی به دلیل قطع انشعابات و برطرف کردن نواقص مطرح شده از سوی کارشناسان فنی دستگاه بهره بردار، به تعویق افتاد.

 

«امین فلاح» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: سال گذشته اعتبار انشعابات نداشتیم و بعد از پیگیری ها پرداخت شد و نواقص جزئی طرح هم مشکلی برای بهره برداری ایجاد نمی کرد اما برای تحویل گرفتن، دستگاه بهره بردار منتظر حضور کارشناسان فنی از تهران بودند.

 

وی با اشاره به پیگیری های فرمانداری فاروج در دو ماه قبل برای تحویل این طرح افزود: با حضور نماینده فرماندار این طرح  تحویل داده شد.

 

کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فاروج در سال نو فعالیتش را آغاز می کند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان شمالی گفت: نقص ایمنی، شروع فعالیت ها را بعد از راه اندازی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فاروج به تعویق انداخت و با برطرف شدن آن، فعالیت ها از سال نو آغاز می شود.

 

«فرهاد آقابیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: این کانون بهمن سال 99 افتتاح شد اما تحویل مجموعه نشد و با توجه به وجود نقص ایمنی در فضای آن، کمبود بودجه، ایرادات طی امسال از سوی پیمانکار طرح برطرف و از سویی روند جذب نیرو برای مجموعه طی شد و به مراحل پایانی رسیده است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان شمالی افزود: به رغم قابل استفاده نبودن این فضا برای کودکان با توجه به ایرادهای ایمنی، فعالیت ها در قالب کتابخانه سیار، برگزاری برنامه های تئاتر در سایر فضاهای فرهنگی طی امسال انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کتابخانه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فاروج به 6 هزار جلد کتاب مجهز شده است، بیان کرد: کتابخانه سیار علاوه بر کتاب، به امکانات سمعی و بصری نیز مجهز شده و در این مدت خدمات هم ارائه کرده است.

 

آقا بیگی اظهارکرد: با شروع به کار کانون شهرستان این کتابخانه تا 17 روستا در فاصله 30 کیلومتری شهر را پوشش می دهد.

 

وی گفت: این کتابخانه ها علاوه بر ارائه کتاب های کودک و نوجوان فعالیت های فرهنگی همچون نمایش فیلم، ساخت کاردستی، نمایش خلاق و... را برای گروه مخاطب ارائه می کند.

 

آقا بیگی از اجرای طرح پیک قاصدک در سال پیش رو هم خبر داد و گفت: این طرح با کمک فعالان فرهنگی و در قالب ارائه بسته کتاب به این افراد برای رسیدن به دست کودکان روستاهای دور دست انجام می شود.

 

نواقص فضای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فاروج برطرف شد

معاون فرماندار فاروج گفت: مانع بهره برداری از فضای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان نواقصی بود که مجموعه بهره بردار از آن ارائه کرده بود.

 

«رضا قاسم زاده» در گفتگو با  خبرگزاری شبستان اظهارکرد: سه ماه قبل کارشناسان فنی دستگاه بهره بردار در شهرستان حضور یافتند و طرح را تایید کرده و تحویل موقت شد.

 

وی با اشاره به محق بودن دو دستگاه با توجه به روند اداری متفاوت برای تحویل دادن طرح و تحویل نگرفتن طرح، بیان کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان نیروی فنی در این حوزه ندارد و تایید باید از سوی نیروهای فنی که از تهران حضور می یابند اتفاق بیفتد که این روند زمان‌بَر بود.

 

قاسم زاده با اشاره به حساسیت دستگاه بهره بردار بر روی امنیت فضا با توجه به قشر مخاطب افزود: مشکلات ایمنی ساختمان برطرف و بنا به اعلام دستگاه بهره بردار نیروها در همین روزهای پایانی سال در فضای کانون برای ارائه خدمات مستقر می شوند.

 

 

کد خبر 1158114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha