آمادگی برگزاری راهیان نور دریایی در سال ۱۴۰۱ وجود دارد

سردار مطهری از آمادگی قرارگاه راهیان نور دریایی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در صورت تکمیل ظرفیت زائران راهیان نور دریایی در هرمزگان و سواحل بوشهر برگزار می شود.

سردار عباس مطهری،  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد راهیان نور دریایی و هوایی در سال 1401 گفت : راهیان نور هوایی نداریم و راهیان نور دریایی که در استان های بوشهر و هرمزگان برگزار می شود.

 

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اظهار کرد: در سال جاری پیش بینی نکرده ایم که راهیان نور دریایی را فعال کنیم اما با توجه به استقبال مردم میهمان سواحل بر اساس گزارش های رسیده به قرارگاه شهید فخری زاده اعلام کردیم که شعبات خود را در استان هرمزگان نیز فعال کند و اگر کسی بخواهد در راهیان نور دریایی نیز حضور یابد این امر می تواند فراهم شود.

 

 وی گفت: راهیان نور دریایی بستگی به ظرفیت جمعیت و استقبال زائران دارد که البته ما آمادگی پذیرایی از زائران در راهیان نور دریایی داریم . قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج در پهنه دریا، سواحل بوشهر و هرمزگان در هر دو استان آمادگی برگزاری راهیان نور دریایی را با توجه به استقبال زائران دارد.

 

سردار مطهری تصریح کرد: اگر ظرفیت زائران به حد نصاب برسد از زائران در این موضوع نیز استقبال می کنیم.هزینه های راهیان نور دریایی بالاست و اگر شناوری در سطح دریا حرکت کند، باید ظرفیت لازم از افراد را داشته باشد. در این صورت با توجه به استقبال انبوه زائران می توانیم به صورت محدود اردوهای راهیان نور دریایی را نیز برای زائران علاقه مند برگزار کنیم.

 

وی در مورد عدم برگزاری راهیان نور در ایام شیوع کرونا گفت: در 2 سال اخیر موضوع راهیان نور مانند بسیاری از برنامه ها و اقدامات دیگر متاثر از ویروس کرونا شد و عملیات و زیر ساخت های راهیان نور با چالش مواجه شد.

 

سردار مطهری ادامه داد: در سال 98 اولین مجموعه ای که فعالیت خود  را به خاطر سلامتی مردم  تعطیل کرد راهیان نور بود در طی این 2 سال  نیز به طور گسترده راهیان نور برگزار نشد اما در ایامی که شیب کرونا کم می شد  در فاصله بین پیک 5 و 6  مردم خودشان با اشتیاق  برای زیارت یادمان ها رفتند و آماری که از بازدید از این مراکز داریم قریب به 3 میلون نفر  از یادمان ها در طی 3 سال کرونا بازدید کردند .

 

سردار مطهری اظهار کرد: با فروکش کردن پیک 5 در مرکز و استانها  خودمان را برای برگزاری راهیان نور آماده کردیم و محلهای اسکان،  اردوگاهها، سیستم های حمل و نقل را برای برگزاری اردوهای راهیان  نور در حوزه آماده سازی ، بهسازی و تعمیر و نگهداری اقدامات  لازم صورت گرفت و در طی این 3 ماه فضای یادمان ها  و اردوگاهها برای زائران آماده شده است و فضاسازی مناسب انجام و رزمایش های فرهنگی اماده برگزاری است .

 

وی ادامه داد: با توه به اینکه  هنوز باید دستورالعمل های بهداشتی باید رعایت شود و مردم علاقمند با یادمان های راهیان نور هستند و تمایل دارند با خودرو های شخصی سفر کنند ، ما امسال عزیمت علاقمندان به راهیان نور را با خودرو شخصی در اولویت خود قرار دادیم البته به دنبال  ان هستیم تا زمینه اسکان خانوادگی را نیز فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر اجازه برای سفر گفت: در مورد نوروز 1401 نیز تابع تصمیات ستاد ملی کرونا هستیم، ایام نوروز 1401 هر آنچه ستاد ملی کرونا در مورد سفر اعلام کند ما نیز تابع آن هستیم .اردوهای  دانش اموزی راهیان نور امسال به سمت فضای مجازی حرکت کرد و تعداد کمی به صورت حقیقی برگزار شد  اما دانشجویان آمادگی برگزاری اردهای راهیان نور حقیقی را دارند   .

 

کد خبر 1158125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha