هدایت های بنیانگذار انقلاب، رهبری و  فداکاری ملت ایران موجب بقای نظام اسلامی است

حجت الاسلام گواهی گفت: رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی ، رهبری خردمندانه رهبر انقلاب و فداکاری و ایثارگری ملت ایران موجب بقای نظام اسلامی شده است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند. در روز ۱۲ فروردین نتایج اعلام شد و این روز را روز جمهوری اسلامی نامیدند. طبق اعلاميه دولت موقت، در همه‌پرسی 20 ميليون و 288 هزار تن (98 و دو دهم درصد آراء) به حذف سلطنت و برقراري نظامي اسلامي «بله» و 241 هزار تن «نه» گفته بودند. در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام گواهی ریاست عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح به شرح زیر ارایه می شود.

 

تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های دنیا توضیح بفرمایید؟

 اگر بخواهیم انقلاب اسلامی چه اقداماتی در عرصه های مختلف  و روابط بین الملل داشته است باید مروری بر گذشته کشور داشته  باشیم و ببینیم در چه جایگاهی بودیم و با تمام تهدیدات و فشارهایی که وجود داشت مقایسه کنیم .

 بعد از پیروزی انقلاب دشمنان جنگ های داخلی را برای برندازی نظام به راه اندختند اگر انقلاب اسلامی  جایگاه معنوی در دنیا پیدا نمی کرد هرگز  آنها با انقلاب اسلامی مخالفتی نداشتند.

انقلاب های مختلف در کشورهای  مختلف رقم می خورد و عمر آنها بین یک تا 3 سال است رهبران اولیه  وقتی از ان کشور جدا می شوند و یا رحلت  می کنند ان انقلاب ها دستخوش حوادث  قرار می گیرند، انقلاب اسلامی بیش از 4 دهه  در حال پیشرفت و گسترش فراوان  بوده و هست.

 

جایگاه بین المللی انقلاب اسلامی را توضیح بفرمایید؟

باید ببینم جایگاه ما قبلا در عرصه بین الملل چگونه بوده است و اکنون به چه جایگاهی رسیدیم ، کشورمان از نظر بین الملل در  حوزه های، علمی، سیاسی، اقتصادی معنوی در جایگاه چندم بودیم و در داخل کسانی بر ما حکومت می کردند که به داشته های درون اعتقادی نداشتند و اگر متوجه می شدند گروهی می خواهد کاری برای رفاه  مردم انجام دهد آنها را سرکوب می کردند و بیش از 50 هزار مستشار آمریکایی در داخل کشور  چندبرابر حقوق صنعت گران و کارگران و نظامیان ما حقوق می گرفتند و اقدامات  مستشاری ارایه می کردند، شیر نفت به روی  آنها باز بود و ان را می فروختند . در داخل کشور کمترین مقدار صادرات نفت 5 میلیون بشکه  در روز بود که جمعیت 30 میلیون نفر بود  اکنون جمعیت 2.5 برابر است و نفت کمتر از 1.5 میلیون بشکه به فروش می رسد ، اما انها این پولهای سرگردان  را چه می کردند و چه رفاهی را برای مردم فراهم کرده بودند.

 

دستاوردهای نظام اسلامی در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی چه تغییراتی داشته است؟

پزشک ما از پزشکان هندی و پاکستانی و کشورهای مختلف منطقه بود و چیزی به نام پزشک ایرانی نبود و فردی به نام بهیار یا بهورز وجود داشت که برای تمام افراد با یک نسخه غیر تخصصی اعمال می شد . اعمال جراحی از نظر پزشکی در مذیقه بودیم و برای جراحی همه مجبور به مهاجرت به تهران بودند. اما امروز با وجود تمام گرانی های اعمال پزشکی که ممکن است برای بسیاری از افراد نداشتن بیمه تامین اجتماعی هزینه های سنگینی را تحمیل کند اما از سایر کشورهای دنیا برای معالجه به ایران مراجعه می کنند زیرا هزینه درمان برای آنها کمتر و ارزنتر است در موضوع زیرساختهای مخابراتی،  و مهندسی نیز همین موضوع وجود دارد.

اکنون دانشجویان می گویند پولهای فروش 5 میلیون نفت کجا می رفت ؟ با وجود تمام  اختلاس هایی که امروز  در نظام اسلامی رقم می خورد که متاسفانه بد نامی را برای جمهوری اسلامی آورده و مردم و جوانان را نسبت به نظام مکدر و دل چرکین کرده و باید دستگاه قضایی به شدت با آنها برخورد کند اما پول آن بیشتر از چند بشکه نفت نیست و البته تاکید می کنم که اختلاس یک ریال هم زیاد است و قصد تطهیر اختلاسگران نیست  و کسانی که دست اندازی می کنند باید دستگاه اجرایی با انها برخورد کند .

 

جنگ در چه شرایطی تحمیل شد و نظام اسلامی چگونه این دوران را سپری کرد؟

با وجود تمام گرفتاری ها جنگ را بر ما  تحمیل کردند و مردم با دست خالی انقلاب را به ثمر رسانده بودند و در شرایطی که همه اموال به غارت رفته بود و بالغ بر 40 میلیارد دلار پول از کشور خارج شده بود اما انقلاب باقی  مانده ، تحریم همه جانبه کشور را در پیش گرفتند ، اما چرا ایران را اینقدر تحریم همه جانبه می کنند ، عراق ، افغانستان اینقدر در تحریم نیستند ، انقلاب مصر یک سال هم دوام نیاورد، اما این مردم نجیب جمهوری اسلامی ایران بودند که نگذاشتند انقلاب اسیب ببیند و اگر مسئولان نظام شب و روز برای احیای  زندگی مردم تلاش کنند، کم کار کردند.

 

بعد از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب عامل بقای نظام اسلامی چیست؟

2 چیز موجب بقای نظام اسلامی شده ، اول رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبری خردمندانه رهبر انقلاب و  دوم فداکاری و ایثارگری ملت  ایران بود  و این مردم ایران بودند که با نثار چند فرزند به دنبال قیمت آذوقه برای خود نبودند خانواده شهدا و خانواده 5 یا  9 شهید همه در جمهوری اسلامی داریم که در مقابل این فداکاریها اگر مسئولان شبانه روز پا برهنه برای  مردم تلاش کنند باز نمی توانیم نعمت سپاسگذاری و فدارکاری و سپاس و شکرگذاری مردم را در نزد خداوند به جا بیاوریم.

 

 امروز صنعت ما پیشرفت داشته است در صنعت خودرو فقط یک ماشین تولید می شد اگر امروز همه مسئولان و دست اندارکاران دل به کار بدهند قطعا قیمت ها و کیفیت ها بهتر از قبل می شود و قیمت تمام شده برای مردم کاهش می یابد. ایران اسلامی امروز به عنوان کشوری مطرح است که توان موشکی آن در حدی است که دشمن را فلج کرده است باید بهترین خودروی ملی در حد شان ملت ارایه دهد.

در لوازم خانگی در حال رقابت به بسیاری از کشورها هستیم . در صنعت نظامی امروز به همان کشوری که سیم خادار نمی فروختند چون در تحریم بودیم و هیچ کشور حاضر به مبادله تسلیحات نظامی حتی در حد سیم خادار به ما نبود اما امروز به جایی رسیدیم که صنایع موشکی، پهبادها، تانک، زیر دریایی به خودکفایی  رسیدیم و این از دستاوردهای نظام اسلامی است. پیشرفت تحصیلی در داخل و خارج از کشور فراهم است.

 

متاسفانه هر بخشی که مسئولیت را برعهده گرفته بخشهای گذشته را سیاه نمایی کرده است و همه سالهای گذشته را بی ارزش نشان دادند اما حقیقتا اینگونه نیست ، این نوعی رفتار خودزنی است که بگوییم در دولت گذشته کار نشده است ما حتی در دوران جنگ شاهد سازندگی بودیم و کشور در حال احیاء بوده است و همه دولتها به قدر  و اندازه خودشان کار کردند و همین مردم و کارکنان مختلف در نهادها اقدامات خوبی ارایه کردند. امروز آزادی بیان برای همه فراهم است و همه مسئولان از صدر  تا ذیل مورد نقد و انتقاد مردم قرار می گیرند.

 

جایگاه ایران در میان کشورهای منطقه را توضیح بفرمایید؟

ما جایگاه مهمی در منطقه داریم در اخرین سفر ریس جمهوربه روسیه  و دیدار با پوتین ساعتها گفتگو انجام  می شود  و اقامه نماز در کاخ کرملین انجام می شود در حالی که روزی ما ارزو می کردیم صدای اذان از این کاخ شنیده شود امروز رییس جمهور روسیه به رهبر انقلاب سلام می رساند و حرف اول و اخر را در منطقه ایران می زند.

شخصیت کاریزمای رهبر انقلاب و شخصیت سرداران انقلاب همچون سردار سلیمانی در بسیاری از کشورها ستوده می شود امروز در تمام دنیا برای مسئولان جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای تعریف می شود و در مورد برجام ایران را بر پای بندی بر اصول معاهده تحسین کردند و همه امریکا را در خروج از برجام مقصر اعلام کردند.

 

 

 

 

کد خبر 1158137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha