برپایی ۱۰ خیمه نماز برای مسافران نوروزی توسط سازمان جوانان جعیت هلال احمر فارس

درویشی گفت: ۱۰ خیمه نماز و ۱۰ فضای دوستدار کودک در محل استقرار پست های خدمات بشر دوستانه سازمان جوانان جعیت هلال احمر فارس برای مسافرین نوروزی برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین درویشی»، امروز (سه شنبه 24 اسفند) با اشاره به فعالیت های نوروزی جمعیت هلال احمر فارس در جمع خبرنگاران گفت: طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر استان از 25 اسفند آغاز خواهد شد و تا 15 فروردین ماه نیز ادامه خواهد یافت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس افزود: 39 پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، کوهستان و پایگاه های موقت، یک پایگاه امداد هوایی، یک پایگاه آنست (امور نگهداری و آموزش سگ های تجسس)، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جمعیت مرکز استان فارس و یک مرکز آماده عملیات تیم واکنش سریع به همراه 27 کشیک 24 ساعته امداد و نجات در شعب هلال احمر فارس در نوروز به هموطنان خدمات ارائه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بازآموزی ویژه طرح امداد و نجات نوروزی 1401 با هدف توانمندسازی نجاتگران شرکت کننده در پایگاه های امدادی در سطح 27 شهرستان استان اجرا می شود و امدادگران با 97 دستگاه خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، وانت و خودرو نجات به صورت 24 ساعته در طول طرح امداد و نجات نوروزی 1401 به مسافران خدمت ارائه می کنند.

درویشی اعلام کرد: از ابتدا تا پایان طرح نوروزی 1401، تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر استان کیفیت خدمات امدادی در پایگاه ها و پست های نوروزی را بررسی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این ایام شاهد فعالیت ۱۲ پست خدمات بشردوستانه نوروزی سازمان جوانان در ورودی های استان فارس خواهیم بود و جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر فارس هر ساله در ایام نوروز، روزهای پرکار و پر شوری را برای خدمت رسانی به زائران سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی سپری می کنند و در ایام نوروز امسال به صورت روزانه ۹۲ عضو داوطلب جوان با برپایی ۱۲ پست خدمات بشردوستانه برای مسافران نوروزی از 25 اسفند ماه در ورودی های استان فارس، با شعار «سفر مسئولانه در قرن جدید، قرن امید» به مسافران، خدمات بشر دوستانه ارائه می کنند و این اقدام تا 13 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

درویشی اضافه کرد: ۱۰ پست از مجموع پست های نوروزی جوانان ثابت در شهرستان های نی ریز، داراب، کوهچنار، رستم، لارستان، مرودشت، آباده، شیراز،کازرون  و لامرد و ۲ پست «سحاب» در شهرستان های  مرودشت،  شیراز به مسافران نوروزی خدمات ارائه می کنند.

وی اعلام کرد: ۱۰ خیمه نماز و ۱۰ فضای دوستدار کودک در محل استقرار پست های خدمات بشر دوستانه سازمان جوانان جعیت هلال احمر فارس برای مسافرین نوروزی برپا می شود و  ۱۰ ایستگاه سلامت ثابت و سیار با هدف یادآوری پروتکل های بهداشتی کرونا در سفر، نحوه صحیح سنجش فشار خون، احیای قلبی-ریوی، گزیدگی ها، خفگی ها، شکستگی ها، سوختگی و مسمومیت و در صورت ضرورت و بنا به درخواست مراجعان و مسافران، خدمات سلامت ارائه خواهند کرد.

درویشی با اشاره به فعالیت داروخانه جمعیت هلال احمر شیراز گفت: داروخانه این جمعیت در شهر شیراز شیفت صبح باز است و به بیماران و مراجعان به صورت حضوری پاسخگویی خواهد کرد.

کد خبر 1158166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha