ضرورت و اهمیت گردشگری در اسلام/ جاذبه های گردشگری مذهبی و فرهنگی  استان قم را بشناسید

حجت الاسلام باباگل زاده با اشاره به اهمیت گردشگری در دین اسلام گفت: استان قم علاوه بر جاذبه‌های دینی و معنوی، دارای آثار دیدنی تاریخی ، فرهنگی وطبیعی متعددی همانند دیرگچین، منزل تاریخی حضرت امام خمینی (ره) , ... است.

حجت الاسلام والمسلمین «عباسعلی باباگل زاده» در گفتگو با خبرنگار  قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص گردشگری در دین اسلام  گفت: گردشگری مقوله ای است که در قرآن کریم و روایات مورد تاکید دین مبین اسلام قرار گرفته است و عنوان یک  صنعت پاک و با ارزش در ابعاد زندگی مردم از نظر اقتصادی ، فرهنگی ،سیاسی و تاریخی همواره مورد توجه جوامع بوده است.

 

 این کارشناس مذهبی اظهار کرد: با وجود اماکن تاریخی، فرهنگی،  مذهبی و جاذبه های طبیعی و دیدنی در جمهوری اسلامی ایران این استعداد و ظرفیت هست که با برنامه ریزی اصولی و تعامل با دیگر کشورها و تبلیغات در شبکه های جهانی نسبت به معرفی جاذبه های ایران با جذب توریسم و توسعه گردشگری حلال و استفاده از کارشناسان و مدیران با برنامه و جهادی از فروش صنعت نفت بی نیاز شود که متاسفانه به دلیل ضعف در برنامه ریزی و کم توجهی به ظرفیت های داخلی در دولت های گذشته در حوزه گردشگری رشد مطلوبی نداشته ایم

 

وی افزود: از آنجایی که استان قم شاهراه مواصلاتی و ارتباطی بیشتر استانهای کشور است، به دلیل بارگاه منور کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه به عنوان پایگاه اصلی انقلاب  و خاستگاه مرجعیت دینی و فقاهت از موقعیت استثنایی و ممتازی در جهان اسلام برخوردار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین باباگل زاده  تصریح کرد: در حقیقت این استان از لحاظ سیاسی، فرهنگی، علمی و جاذبه های مذهبی و معنوی و حتی موقعیت اقتصادی دارای ظرفیت‌های عظیمی  است.

 

 این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: یکی از این ظرفیت‌های مهم استان قم که می‌تواند به عنوان محور توسعه و حتی قطب اقتصادی در راستای جهش تولید، کارآفرینی و اشتغال پایدار و کسب درآمد برای جوانان قرار گیرد، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان است

 

وی اظهار کرد: در حقیقت مسئولان کشوری و استانی در اهتمام به توسعه گردشگری و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران باید مانع زدایی نمایند تا سرمایه گذارها در بروکراسی های اداری دست و پاگیر دچار چالش نشوند.

 

 حجت الاسلام والمسلمین باباگل زاده در ادامه بیان کرد: این استان علاوه بر جاذبه‌های دینی و  معنوی، دارای آثار دیدنی تاریخی ، فرهنگی وطبیعی متعددی همانند دیرگچین، منزل تاریخی حضرت امام خمینی (ره) تپه باستانی قلی درویش ، تیمچه ی بازار  و دهها اثر تاریخی  است بنابراین برای استفاده از پتانسیل موجود، نیازمند تدبیر و برنامه ریزی  هستیم.

 

وی در خصوص دیگر ظرفیت‌های قم تاکید کرد: تالاب حوض سلطان ، منطقه پلنگ دره، گنبد نمکی و دریاچه نمک، معدن و سنگ‌های قیمتی و رشته‌های مختلف صنایع دستی و روستاهای هدف گردشگری و حضور بیش از ۲۰ میلیون  زائر در سال و استقرار طلاب خارجی از ویژگی‌های ارزشمند استان قم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین باباگل زاده گفت:این برتری‌هایی که استان قم در حوزه گردشگری مذهبی و فرهنگی و روستاهای هدف گردشگری دارد قطعا باید جزء رتبه‌های اول کشور مورد توجه ویژه مسئولان و دولتمردان قرار گیرد.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه  تصریح کرد : زمانی از ظرفیت‌های موجود استفاده مطلوب می‌شود واین استان  درجایگاه اصلی خود قرار می‌گیرد که از مدیران با برنامه، پرتحرک ،دلسوز و دغدغه مند استفاده شود.

 

وی بیان کرد:در واقع برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری استان ضرورت دارد از مدیران درون سازمانی و استانی که مجموعه استان و مزایا و معایب را بخوبی بشناسند بکار گیری شود تا بتوانند با تعامل، هماهنگی و همراهی همه دستگاههای دولتی، نمایندگان محترم مجلس، حوزه‌های علمیه و تولیت آستانه مقدسه و بخش‌های خصوصی ، سرمایه‌گذاران و انجمن‌های تخصصی با همفکری، همدلی و هم اندیشی بسوی توسعه، اعتلا و اشتغال پایدار گام برداشته شود

 

حجت الاسلام والمسلمین  باباگل زاده گفت: امروز کشور به افرادی نیاز دارد که در اقدام و عمل پیشگام باشند و در راستای منویات مقام معظم رهبری به دور از حاشیه سازی جهادی فعالیت کنند .

 

 

 

 

کد خبر 1158168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha