حمایت  دولت برای آرامش در بازار پروتئین ادامه خواهد داشت

دماوندی نژاد گفت:  دولت تلاش دارد با استمرار پیش بینی ارز ترجیحی در نهاده های بخش دام و طیور آرامش در بازار پروتئین ادامه داشته باشد  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین دماوندی نژاد» (روز سه‌شنبه 24 اسفند) در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: هر چند در اواخر مهرماه ارز ترجیحی اختصاصی به نهاده های دامی در بخش دام و طیور به پایان رسید اما با استفاده از ظرفیت های موجود در وزرات خانه اجازه ندادیم این تخصیص متوقف شود

 

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی  تاکید کرد؛ ارز ارز ترجیحی برای خرید و توزیع  نهاده ها و تولید کالای اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ برای سال آینده پیش بینی شده است.

 

وی خطاب به تولید کنندگان  بخش دام و طیور گفت: بدون نگرانی و توجه به شایعات در زمینه استقلال غذایی کشور گام بردارید و دولت در حمایت از آنها اهتمام جدی دارد.

 

دماوندی افزود: گلستان در زمینه  تولیدات طیور ظرفیت بالایی دارد؛ بطوریکه فقط در ماه بهمن 14 میلیون جوجه ریزی شده است و با این فعالیت رکورد این بخش شکسته شد.

 

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای رسیدن گلستان به جایگاه واقعی آن باید به زیرساخت های مورد نیاز توجه کنیم و در ایجاد واحدهای تبدیلی سرمایه گذاری جدی تری داشته باشیم .

 

وی ادامه داد: در 6 ماه گذشته ، ۱.۵ میلیون تن شیرخام در کشور تولید شد که محصول لبنی فرآوری شده  و مازاد آن صادر شد.

 

 گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است به طوری که بخش کشاورزی این استان با ۲۲۰ هزار خانوار بهره بردار معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1158212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha