تاکنون ۱۵ درصد از جمعیت خوزستان واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند

مردانی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ درصد از جمعیت خوزستان واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند گفت: در شرق اهواز تاکنون یک میلیون دوز واکسن تزریق شده و ۹۵.۵ درصد جمعیت این منطقه حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امرالله مردانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در اهواز اظهار کرد: در حوزه شرق اهواز تاکنون یک میلیون دوز تزریق واکسن تزریق شده است.

 

رئیس بهداشت شرق اهواز افزود: از میان افراد ۱۸ سال به بالا در شرق اهواز ۹۵.۵ درصد دوز اول، ۸۳.۷ درصد دوز دوم و ۴۱.۵ درصد نیز دوز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اولین مبتلای خوزستانی به کرونا در شرق اهواز شناسایی شد اضافه کرد: در شرق اهواز پنج مرکز نمونه‌گیری فعال بود که در ابتدا به صورت ١۶ ساعته فعالیت می‌کردند، اما در پیک طولانی مدت پنجم یک سالن تجمیعی را به آن اضافه کردیم.

 

مردانی با اشاره به اینکه در طرح اتوبوس سیار واکسیناسیون ۳۰ هزار دوز واکسن تزریق شد تصریح کرد: تاکنون ۱۵ درصد جمعیت استان واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند و در شرق اهواز میزان واکسیناسیون از میانگین کشوری بیشتر است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان حیوان گزیدگی اشاره کرد و ادامه داد: حیوان گزیدگی در سال ۹۴، ۵۰۰ نفر بود که امسال به ۲ هزار و ۲۳۹ نفر رسیده و بیشتر آن متعلق به سگ‌های بلاصاحب است. 

 

رئیس بهداشت شرق اهواز با بیان اینکه برخی آثار حیوان گزیدگی مانند قطع عضو جبران ناپذیر است و در صورت سرایت بیماری هاری به انسان ۱۰۰ درصد کشندگی دارد ابراز کرد: به ازای هر حیوان گزیدگی در اهواز حدود ۱۰ میلیون تومان برای واکسن و دارو توسط بهداشت هزینه می‌شود.

 

وی اذعان کرد: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای موارد حیوان گزیدگی هزینه شده، در حالی که هزینه عقیم سازی هر سگ مبلغی حدود ۷۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است؛ میزان حیوان گزیدگی در استان حدود هشت هزار نفر در سال است.

 

کد خبر 1158266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha