۲۰۰ جشن نیمه شعبان در حرم مطهر امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه فارس برگزار می شود

حجت الاسلام صفری گرایی گفت: ۲۰۰ جشن نیمه شعبان در حرم مطهر امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه فارس برگزار می شود که به مدت یک هفته از میلاد حضرت علی اکبر (ع) این جشن ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «رحیم صفری گرایی»، امروز (چهارشنبه 25 اسفند) در جمع خبرنگاران در حصوص جشن های نیمه شعبان در امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: 200 جشن نیمه شعبان در حرم مطهر امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه فارس برگزار می شود که به مدت یک هفته از میلاد حضرت علی اکبر (ع) این جشن ها آغاز شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری این مطلب که 50 مراسم سال تحویل هم در جوار امامزادگان برگزار می شود، افزود: مراسم ویژه در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) و حرم مطهر حضرت سید علی بن حمزه (ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه همه بقاع متبرکه شاخص استان فارس مراسم سال تحویل و قرائت دعای سال تحویل را خواهیم داشت و پیام نوروزی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پخش خواهد شد، اظهار کرد: هفت کاروان «نسیم انتظار» با موضوع جشن های خیابانی در نقاط مختلف فارس برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم احیای شب نیمه شعبان در اماکن مذهبی فارس، اظهار کرد: مراسم احیای شب نیمه شعبان در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام صفری گرایی با اشاره به اینکه خدمات رسانی بهداشتی را به زائرین و مسافرین نوروزی خواهیم داشت، تاکید کرد: فارس پتانسیل ویژه ای در بحث گردشگری دارد و وجود نازنین امامزادگان باعث شده است تا زائرین برای زیارت این نوادگان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر سه میلیارد تومان به بیمارستان های کرونایی، کادر درمان و بیماران کمک رسانی شد، تاکید کرد: طرح «قرار دوازدهم» در روز دوازدهم هر ماه به نام آقا امام زمان (عج) اجرایی می شود و تعدادی بسته معیشتی تهیه می شود و در اختیار نیازمندان و نیازمندان مجاور امامزادگان هم توزیع می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: در رابطه با آزادسازی زندانیان غیر عمد هم در طول سال 1400 تعداد 44 زندانی غیرعمد آزادسازی شدند.

کد خبر 1158313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha