شعرخوانی دیوان نظامی گنجوی در طارم

برنامه جمع خوانی و شعرخوانی دیوان نظامی گنجوی به مناسبت بزرگداشت شاعر پارسی گوی نظامی گنجوی با حضور علاقمندان به شعر و ادب در کتابخانه عمومی شهید بهشتی آب بر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان طارم در این برنامه با بیان این نکته که 21 اسفند به نام روز بزرگداشت شاعر پارسی گوی نظامی گنجوی نامگذاری شده است اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در کتابخانه های عمومی به مناسبت گرامیداشت این روز خبر داد.

 

روحانی افزود: نظامی گنجوی شاعری بلند آوازه است که با مثنوی پنج گنج یا خمسه خدمات زیادی به فرهنگ و ادب کشور کرده است و یکی از شاعران بزرگ این مرز و بوم می باشد ولی متاسفانه آنطور که در شان این شاعر ارزشمند می باشد به آن پرداخته نشده است. روحانی افزود نسل جوان ما باید با دقت، بزرگانی همچون شاعران ممتازی، چون نظامی‌گنجوی را  که خون دل خوردند و بیش از ۳۴ سال از عمر شان را برای اقدامات با ارزش وقف کردند، بشناسند.

 

در ادامه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم با بیان این نکته که روز  ۲۱ اسفند ماه در تقویم فرهنگی کشور به نام حکیم نظامی گنجوی  که از مفاخر و از ارکان بی بدیل ادب فارسی است و  در قرن ششم زندگی می‌کرد، نامیده شده است خاطر نشان کرد کاری که نظامی کرده در نوع خودش کم نظیر بوده و با اینکه در طول تاریخ تغییرات زیادی شده است هیچ کس به معیار‌های اصلی این شاعر نرسیده است.

 

منوجهرشعبانی برگزاری نشست های ادبی مختلف و به مناسبت گرامیداشت شاعران بزرگ کشور را از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و  افزود که ما باید بیش از این به شاعران کشور اهمیت قائل شویم.

 

در ادامه هر از حاضران در برنامه به بیان نقطه نظرات خود ردر رابطه با نظامی گنجوی پرداختند و  قرائت اشعار نظامی گنجوی برای شرکت کنندگان در برنامه از دیگر بخش های این برنامه بود.

 

کد خبر 1158344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha