فرصت‌های ناب دینی، فرهنگی و معنوی اعیاد شعبانیه را قدر بدانیم

یکی از پژوهشگران حوزه و فعال رسانه‌ای گفت: فرصت‌های ناب دینی، فرهنگی و معنوی اعیاد شعبانیه را قدر بدانیم و در این ایام به تبیین فضایل و زیبایی های اخلاقی و علمی و ایمانی اهل بیت (ع) بپردازیم.

فاطمه نجفی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: تقارن این اعیاد با نوروز، فرصت بسیار مغتنمی است که از آن به بهترین نحو استفاده شود و برنامه‌های خوبی به ویژه برای نسل جوان طراحی کرد.این مدرس حوزه افزود: در این ایام تشکل‌های دینی و مردمی و هیئت‌های مذهبی می‌توانند بهترین برنامه‌ها را برای شادی محبان اهل بیت(ع) رقم بزنند، در این میان گاهی دستگیری از نیازمندان و رفع مشکلات نیز می‌تواند ثمرات بسیار ارزشمندی داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: ماه هایی همانند شعبان المعظم که فضیلت‌های زیادی برای آن برشمرده‌اند، در این ماه برخی از شخصیت هاى بزرگ و ارزشمند ازآسمان ولایت و امامت در ماه شعبان دیده به جهان گشوده‌اند، همچنین به عبادت و خودسازی و احیاء و شب زنده دارى در آن سفارش شده است. نجفی بیان کرد: در چنین ماه پرعظمتی باید فرصت‌های ناب دینی، فرهنگی و معنوی اعیاد شعبانیه را قدر بدانیم و در این ایام به تبیین فضایل و زیبایی های اخلاقی و علمی و ایمانی اهل بیت (ع) بپردازیم.

 

وی گفت: ترویج سبک زندگی دینی و آموزه‌های اخلاقی و ایجاد نشاط و سرزندگی و ایجاد انس و محبت میان مومنین و صله رحم و کمک به دیگران از مسائل مهمی است که در اعیاد شعبانیه می‌تواند به طور ویژه دنبال شود.این پژوهشگر حوزه اظهار داشت: یکی از رویکردهای زیبا در این اعیاد، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان و یا گره گشایی از مشکلات افرادی است که توان تشکیل خانواده را ندارند، هر قدمی که برای شاد کردن دل محبان اهل بیت(ع) برداشته شود و یا دلی را به اهل بیت(ع) گره بزند ارزشمند است.

وی عنوان کرد: باید بتوان از فرصت‌های مغتنمی که در تبیین فرهنگ مهدویت در این ایام وجود دارد استفاده کرد تا وجهه حقیقی اسلام ناب و آموزه های مکتب اهل بیت(ع) را به جامعه معرفی کرد، چه بسا آسیب‌هایی که با تکیه بر تبیین ارزش های اخلاقی و معنوی از میان می‌رود.نجفی گفت: برگزاری جشن های شعبانیه باید در جهت تبیین انتظار و شناخت وظیفه منتظران واقعی برنامه‌ریزی شود، ما در مکتب اسلام و تشیع، آموزه‌های بسیار عالی اجتماعی و اخلاقی در فلسفه انتظار داریم که می‌تواند در اعتلای کمال انسانی و ارزش‌های معنوی و اخلاقی در جامعه اثرگذار باشد.

وی تاکید کرد: انتظار و مهدویت، وقتی به باوری همگانی و عمومی تبدیل شود موجب پویایی و نشاط در جامعه و همدلی میان قلوب و رفع کدورت‌ها و غم ها می شود، فقط باید بتوان هنرمندانه به فرهنگ‌سازی پرداخت و به خوبی آثار و برکات آن را تبیین کرد.

 

کد خبر 1158373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha