جشن مردمی نیمه شعبان در امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود برگزار می شود

رابط کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: جشن بزرگ مردمی نیمه شعبان با هدف ترویج و تفهیم فرهنگ انتظار و مهدویت در امامزاده سید ابراهیم (ع) این شهر برگزار می شود.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: جشن بزرگ مردمی عید نیمه شعبان با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بارگاه مطهر و ملکوتی امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود برگزار می شود.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود:  این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم دینی و ولایی و مسئولان محلی روز پنج شنبه 26 اسفند ماه سال جاری راس ساعت 4 بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

 

وی نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی موعود (عج) را تبریک گفت و ادامه داد: رشد و اعتلای فرهنگ انتظار در جامعه و تعمیق و تبیین اندیشه مهدویت در بین آحاد مردم بویژه نسل جدید در زمره اهداف مهم برگزاری این جشن مردمی قرار دارد.

 

 اسبری با اشاره به اهمیت برگزاری جشن نیمه شعبان اظهار کرد: جشن بزرگ مردمی عید نیمه شعبان لاهرود با پذیرایی و اهدای جوایز به دارندگان نام های مقدس «مهدی، مهدیه، حجت و صالح» مزین خواهد شد.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود بیان داشت: حجت الاسلام «کریم قیاسی» امام جمعه بخش ارشق سخنران ویژه این محفل نورانی خواهد بود و مداح اهل بیت سجاد جواد زاده نیز به مدیحه سرایی و مولود خوانی می پردازد.  

 

وی تصریح کرد: دفتر امام جمعه، بخشداری، دادگستری، آموزش و پرورش، حوزه مقاومت بسیج شهدای لاهرود، نیروی انتظامی، شهرداری و شورای اسلامی، ادارات و نهاد های دولتی، هئیت امنای مساجد و بقاع متبرکه و اهالی شریف لاهرود در برگزاری این جشن بزرگ مردمی مشارکت و همکاری خواهند داشت.

 

اسبری خاطر نشان کرد: از کلیه آحاد مردم شهرها و روستاهای  تابعه بخش لاهرود دعوت شده است تا با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در این محفل معنوی حضور یابند تا از شیوع احتمالی بیماری کرونا پیشگیری شود.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود یادآور شد: امامزاده جلیل الشان حضرت سید ابراهیم بن موسی کاظم (ع) شهر لاهرود به لحاظ تشرف از خراسان به منطقه مشهور و ملقب به سید ابراهیم خراسانی (ع) گردیده و همه ساله پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط میهن اسلامی است.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: تلاش ما بر این است که جشن نیمه شعبان را مردم محور و به صورت باشکوه برگزار کنیم تا بتوانیم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت در بین کودکان و نوجوانان گام موثری برداریم.

کد خبر 1158446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha