اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۸ بقعه متبرکه استان مرکزی

حجت الاسلام واحدی از اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۸ بقعه متبرکه استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام «عبدالله واحدی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و همچنین آغاز سال نو از برگزاری جشن تحویل سال نو در 55 بقعه متبرکه سطح استان مرکزی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در طول ایام نوروز، 255 ویژه برنامه تحت عنوان آرامش بهاری در 58 بقعه متبرکه استان اجرا خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از ۲۸ اسفند ماه سال جاری تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در ۵۸ امامزاده و بقعه متبرکه در استان مرکزی برگزار می‌شود، افزود: رهبر انقلاب در فرمایشات خود تاکید فراوان بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی داشته اند که این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه ای برای تحویل سال در ۵۵بقعه متبرکه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت در۳۲بقعه، قرائت مناجات شعبانیه، برپایی غرفه عفاف و حجاب، برگزاری مشاوره و پاسخگویی، برپایی ایستگاه صلواتی ، برگزاری مراسم سخنرانی و برپایی غرفه کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به اعزام مبلغ به بقاع متبرکه نیز خبر داد و گفت: 49 مبلّغ که به تفکیک شامل ۲۴ مبلّغ اعزامی از شهر مقدس قم و ۲۵ مبلغ بومی هستند به صورت حضوری در خیمه‌های معرفت دایر در بقاع متبرکه فعالیت خواهند داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: ۴ امامزاده در سطح یک، ۹ امامزاده در سطح دو و ۴۵ امامزاده  در سطح سه میزبان طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ هستند.

 

حجت الاسلام واحدی همچنین از برگزاری ویژه برنامه تحویل سال نو در بقاع شاخص نیز خبر داد و گفت: برگزاری مراسم تحویل سال نو در جوار مضجع شریف اما امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون(ع) اراک، محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک، فاطمه صغری(ع) آشتیان، محمد مسعود(ع) خنداب، سید منصور (ع) زرندیه، فضل و یحیی(ع) محلات، زبیده خاتون(ع) دلیجان، امامزادگان آستانه(ع) شازند، سید محمد (ع) تفرش،احمد بن علی(ع) فراهان و ابوطالب (ع)خمین با برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با رویکرد فرهنگی – مذهبی است، گفت: این طرح با هدف خدمت رسانی به زائران، همراه با  شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بقاع مجری طرح آرامش بهاری اجرا خواهد شد.

 

این مقام مسئول در ادامه به سالروز میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج) نیز اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه جشن نیمه شعبان نیز در شب و روز میلاد حضرت مهدی(عج) در 16 بقعه متبرکه سراسر استان  با حضور مداحان و سخنرانان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1158449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha